مسابقه طراحی و ربات شیشه شوی

مسابقه طراحی و ربات شیشه شوی

مسابقه طراحی و ساخت ربات شیشه شوی به عنوان نخستین مسابقه رباتیک کاربردی در کشور با هدف حمایت از بهترین ربات شیشه شوی و استفاده آن در صنعت برگزار می‌شود.
از آنجایی که در کلان‌شهرهای ایران تعداد برج‌ها هر روز زیاد می‌شود و این نیاز برای پاکیزه ماندن نمای ساختمان کاملا حس می‌شود از این رو مسابقه ربات شیشه شوی، در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه تاکنون نمونه تجاری ساخته شده مناسبی برای ساختمان‌های بلندمرتبه در داخل کشور برای شست و شوی ساختمان‌ها توسط ربات ساخته نشده و این اقدام همواره با اتکا به نیروی انسانی و هزینه‌های مالی و جانی زیادی انجام می گیرد برگزاری چنین مسابقه‌ای ضروری به نظر می‌رسد.

در همین راستا سامانه نوآوری باز پرابلم با همکاری پارک فناوری پردیس و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری اقدام به برگزاری این مسابقه کرده است.

تیم‌های متقاضی فرصت دارند تا دوازدهم دی ماه، در سامانه Problem.ir ثبت نام تا اواسط اسفند ماه طرح‌های خود را ارسال کنند.

بعد از ارزیابی طرح‌ها توسط داوران، تعدادی تیم برای راه یافتن به مرحله دوم مسابقه انتخاب خواهند شد که در این مرحله تیم‌ها موظف هستند ربات خود را طی 5 ماه بسازند.

مرداد ماه سال 1397 ربات‌های نهایی در مرحله اول، ارزیابی می‌شوند و تیم‌های برتر به مرحله اصلی مسابقه ربات شیشه شوی راه می‌یابند. زمان برگزاری نهایی مسابقه ربات شیشه شوی مرداد ماه 1397 خواهد بود.

سامانه نوآوری باز پرابلم سعی دارد با همکاری شرکت‌های سرمایه گذاری و فناور در داخل کشور، امکان سرمایه گذاری روی ربات‌ها را ایجاد کند تا هزینه ساخت آنها کاهش یابد.

در مسابقه ربات شیشه شوی که به نوعی نخستین مسابقه رباتیک کاربردی در کشور به شمار می رود جوایزی در راستای تولید محصول نهایی مد نظر قرار گرفته است.

مجموع جوایز مسابقه ربات شیشه شوی 100 میلیون تومان جایزه نقدی و 200 میلیون تومان خرید خدمات برای تیم‌های برتر مد نظر قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط