مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی تاثیر خاصی بر سلامتی ندارند!

مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی تاثیر خاصی بر سلامتی ندارند

تحقیقات جدید محققان بیمارستان “سنت مایکل” و “دانشگاه تورنتو” نشان می‌دهد که مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی که اغلب افراد استفاده می‌کنند، نه تاثیر مثبتی بر سلامت افراد دارد و نه به آنها آسیب می‌رساند.

به گزارش آردی نیوز به نقل از مدیکال اکسپرس، دکتر “دیوید جنکینس” (David Jenkins)  محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: مطالعات ما نشان داد افراد می‌توانند از مولتی ویتامین‌ها، ویتامین D، کلسیم و یا ویتامین C استفاده کنند اما باید بدانند که آنها هیچ تاثیر مثبتی بر سلامتی ندارند.

نتایج این مطالعه نشان داد تنها قرص اسید فولیک و ویتامین B ممکن است ابتلا به بیماری قلبی عروقی و سکته را کاهش دهند. در عین حال، ویتامین ب 3 و آنتی اکسیدان‌ها تاثیر بسیار کمی در افزایش خطر مرگ دارند.

جنکینس افزود: این یافته‌ها نشان می‌دهد که افراد باید از مکمل‌هایی که مصرف می‌کنند آگاهی داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که آنها برای جبران کمبود ویتامین یا مواد معدنی بدنشان مناسب هستند.

در این تحقیق محققان، مکمل‌های ویتامین  A، B1، B2، B3 (نیاسین)، B6، B9 (اسید فولیک)، C، D و E و β-کاروتن، کلسیم، آهن، روی، منیزیم، و سلنیوم را بررسی کردند. نتایج نشان داد که به غیر از قرص اسید فولیک که ابتلا به بیماری قلبی عروقی و سکته را کاهش می‌دهد، نتایج مثبتی از بررسی دیگر مکمل‌ها بدست نیامد و تاکنون هیچ  مکملی نتوانسته جایگزین غذاهای سالم گیاهی مانند سبزیجات، میوه‌ها و آجیل شود.

مطالب مرتبط