ناسا از فناوری چاپ ۳ بعدی در ماه استفاده خواهد کرد

آژانس فضایی آمریکا(ناسا) که قصد دارد به زودی به کره ماه بازگردد و حضوری پایدار را در این قمر رقم بزند، با محدودیت هایی از جمله حمل بار از زمین به ماه مواجه است که چاره آن را در استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در ساخت پایگاه های ماه دیده است.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از انگجت، اگر بشریت به سراغ پایگاه های قمری چاپ سه بعدی شده برود، نمی تواند روی آن خطر کند و ناسا نیز اکنون به فکر پشتیبانی کامل از این فناوری است تا اطمینان حاصل شود که آن قسمت ها به خوبی روی ماه ساخته خواهند شد.

طبق گزارش ها، ناسا به تازگی یکی از پروژه های شرکت “Relativity Space” که روی موشک های چاپ سه بعدی کار می کند را انتخاب کرده است که می تواند ناسا را در این امر یاری کند.

این پروژه ایراد چاپ سه بعدی را در لحظه تشخیص می دهد و آن را رفع می کند. اگر تولید یک قطعه از پایگاه ماه یا مثلا سپر تابشی با مشکل مواجه شود، فناوری این شرکت می تواند نقص را به طور خودکار شناسایی کند و آن را ترمیم کند و تعیین کند که آیا فرآیند چاپ هنوز به خوبی پیش می رود یا اینکه قادر به ادامه کار نیست.

این مرحله اول این پروژه است و هنوز جزئیات زیادی برای پرداختن به آن در دست اقدام است. ناسا برای ادامه کار بر روی این پروژه طی مدت شش ماه مبلغ ۱۲۵ هزار دلار به شرکت “Relativity Space” داده است.

موفقیت آمیز بودن این پروژه می تواند کمک شایانی نه تنها به کاوش در فضا کند، بلکه به طور کلی روی بحث تولید درفضا تاثیرگذار باشد و مهاجران به ماه، مریخ و فراتر از آن می توانند وابستگی خود را به منابع زمین کاهش دهند و بدانند که می توانند قطعات قابل اعتمادی را با استفاده از خاک محلی که در آن هستند، چاپ کنند.

این پروژه همچنین می تواند به طور کلی به توسعه فناوری چاپ سه بعدی کمک کند و با تکمیل شدن آن دیگر لازم نیست نگران نواقصی بود که اکنون می توانند فرآیند چاپ را متوقف کنند و منجر به چاپ دوباره یک قطعه از ابتدا شوند. /ایسنا

مطالب مرتبط