نصب قدرتمندترین باتری ذخیره انرژی دنیا در کالیفرنیا

Tesla Inc. Powerpacks and inverters stand at the Southern California Edison Co. Mira Loma energy storage system facility in Ontario, California, U.S., on Thursday, June 1, 2017. The Mira Loma substation houses nearly 400 Tesla Powerpack units, in an effort to operate to state regulations on producing clean energy electricity. Photographer: Patrick T. Fallon/Bloomberg via Getty Images

به زودی تاسیسات ذخیره انرژی برق شرکت تسلا در استرالیا که از نظر وسعت و عظمت در نوع خود بی نظیر است، رقیبی بزرگتر و قدرتمندتر پیدا خواهد کرد. شرکت آمریکایی پاسیفیک گاز پیشنهادی را به شرکت تسلا ارائه کرده که بر مبنای آن چهار طرح تامین انرژی به منظور ذخیره سازی برق در ایالت کالیفرنیا اجرا می شود تا اتکای آن به سوخت های فسیلی باز هم کاهش یابد.

به گزارش آردی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، تنها یکی از این مراکز ذخیره سازی انرژی برق می تواند در عرض چهار ساعت ۱۲.۵ مگاوات انرژی آماده بهره برداری کند که در نوع خود رکوردی منحصر به فرد محسوب می شود.

در مقام مقایسه باید گفت مجموعه ای که به تازگی توسط تسلا در استرالیا مورد بهره برداری قرار گرفته تنها قادر به تامین ۱۲۹ مگاوات ساعت انرژی طی مدت مشابه است.

با تکمیل طرح تازه تسلا در کالیفرنیا ظرفیتی بالغ بر ۱.۱ گیگاوات ساعت انرژی برای تامین نیازهای محلی به برق فراهم خواهد شد. الون ماسک مدیرعامل شرکت تسلا چندی قبل وعده داده بود که این شرکت قصد دارد در مقیاس چند گیگاوات ساعت انرژی الکتریسیته تولید کند و برای این کار به انرژی خورشیدی متوسل خواهد شد.

انرژی خورشیدی یادشده در باتری های تولیدی شرکت تسلا ذخیره شده و در صورتی که نیروگاه های برق به علت افزایش مصرف قادر به برطرف کردن نیازهای مصرف کنندگان نباشند از این منبع جدید استفاده خواهد شد. انتظار می رود تکمیل این طرح تا اواخر سال ۲۰۲۰ به طول بینجامد./ انگجت

مطالب مرتبط