نفسی راحت به کمک نانو فیلتر‌های دانش‌بنیان

اختراعات روزمره جوانان نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های مبتنی بر دانش است که رشد و پیشرفت کشور را رقم می‌زنند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد تا محصولات دانش‌بنیانی را که این شرکت‌ها تولید می‌کنند معرفی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضور در محیط آلوده و کثیف سبب بروز انواع بیماری‌های مختلف در میان مردم می‌شود و جهت در امان بودن از گزند این ریزگرد‌ها باید از ماسک‌هایی استفاده کرد که ذرات کوچک را جذب کند، یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید نانو فیلتر‌های صنعتی شده است که ذرات کوچکتر از یک میکرومتر راهم جذب می‌کند.

مدیر این شرکت دانش بنیان در خصوص این نانوفیلتر‌های صنعتی گفت: استفاده از نانوفیلتر‌ها سبب می‌شود تا کوچکترین ذرات هم جذب شوند و این موضوع سبب طول عمر بیشتر و ارتقای کیفیت فیلتر‌ها خواهد بود.

صرفه جویی در مصرف انرژی به کمک نانو فیلترها
وی ادامه داد: علاوه بر آنکه این فیلتر‌های صنعتی ذرات ریز نانوفیلترها را جذب می‌کنند به دلیل آنکه کاهش افت فشار فیلتر را دارد سبب صرفه جویی انرژی هم می‌شود.

مدیر شرکت دانش بنیان در خصوص محصولات تولید شده به کمک این نانو فیلتر‌ها بیان کرد: تولید ماسک‌های تنفسی و فیلتر‌های صنعتی نانو جهت استفاده در کارخانه‌ها از جمله محصولاتی است که به تولید آن‌ها می‌پردازیم و هم اکنون افراد در صنایع خودروسازی، تولید گچ، سیمان و آرد از این ماسک‌های نانو استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: این محصول گواهی نانو مقیاس و گواهی نامه استاندارد بین المللی کیفیت کالا را دارد./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط