نمایشگاه نظامی IDEX2017 ابوظبی/ 19 تا 23 فوریه

نمایشگاه دفاعی بین المللی IDEX (INTERNATIONAL DEFENCE EXHIBITION) مهمترین رویداد دفاعی در سه حوزه هوایی ، دریایی و زمینی (TRI-SERVICE) در جهان است.IDEX تنها نمایشگاه و همایش دفاعی بین المللی در منطقه MENA (خاورمیانه و شمال آفریقا) است که آخرین تکنولوژی های بخش های زمینی، دریایی و هوایی را به نمایش میگذارد. این یک محفل منحصر به فرد برای ایجاد و تقویت روابط بین دولت ها، پیمانکاران نظامی و نیروهای مسلح در سراسر منطقه است.

IDEX تحت حمایت  شیخ خلیفه بن زاید آل نیهان، امیر امارات متحده عربی و فرمانده عالی نیروهای مسلح امارات متحده عربی برگزار می شود و با پشتیبانی کامل نیروهای مسلح امارات متحده عربی سازماندهی شده است.

IDEX به صورت دوسالانه در مرکز نمایشگاه ملی ابوظبی (ADNEC) واقع در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی واقع شده است. نمایشگاه IDEX بیش از 133،000 متر مربع را به خود اختصاص می دهد.

امارات متحده عربی، ابوظبی، میزبان یکی از برترین نمایشگاه های نظامی-دفاعی جهان است. نمایشگاه IDEX 2017 که از تاریخ 19 فوریه آغاز و تا 23 فوریه نیز ادامه دارد، برترین و مدرن ترین تجهیرات دفاعی را گرد هم آورده است. مجموعه نمایشگاه های IDEX از سال 1993 کار خود را به میزبانی امارات آغاز کرد؛ این نمایشگاه هر دو سال یکبار برگزار می گردد و صدها شرکت سازنده تسلیحات نظامی، فرماندهان و مهندسان ارتش های جهان و افراد وابسته به دولت های منطقه در آن حاضر می شوند. این نمایشگاه علاوه بر نمایش توانایی های کمپانی های فعال در این زمینه، بستری مناسب جهت اخذ قراردادهای خرید و تولید تحت لیسانس است. بخش دریایی این نمایشگاه نیز با عنوان NAVDEX برگزار می شود. IDEX تنها نمایشگاه بین المللی و کنفرانس دفاعی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است. نزدیک به 1500 شرکت از بیش از 59 کشور جهان در این نمایشگاه گرد هم آمده اند. همچنین از 150 کشور جهان بازدید کنندگانی در IDEX 2017 حاضر شده اند. در ادامه به معرفی برخی از تجهیزات و ادوات به نمایش درآمده در IDEX2017 خواهیم پرداخت. .

تانک Oplot-M یک تانک میدان اصلی نبرد است که تحت تولید اکراین قرار دارد. پاکستان و اکراین در IDEX 2017 بر سر تولید این تانک در خاک پاکستان و تحت لیسانس اکراین رایزنی کردند.

روسیه قراردادی را برای فروش تعداد نامشخصی تانک T-90MS با یک مشتری خاورمیانه ای (احتمالا کویت) به امضا رسانده و در آستانه نهایی کردن قراردادی دیگر برای فروش این تانک است.

تانک اصلی میدان نبرد VT-4 ساخت صنایع نورینکو چین در نمایشگاه.

سلاح پدافندی لیزری ساخت شرکت راین متال آلمان در نمایشگاه IDEX2017. این سامانه دارای سه لیزر پر انرژی با توان 30kW است و حدود سه هزار متر برد دارد و می تواند بر روی تجهیزات دیگر همچون ناوشکن ها نیز نصب گردد. پدافند های لیزری در حال جایگزینی با پدافندهای مرسوم هستند. این محصولات توسط رادارهای دیجیتال و هوشمند کنترل می شوند.

غرفه شرکت فرانسوی Safran درIDEX2017 و سیستم رزمی پیاده نظام FELIN. دولت امارات از جمله خریداران تجهیزات مدرن پیاده نظام است. حفاظت از جان سربازان کم تعداد این کشور امری ضروری و استراتژیک است.

هویتزر خودکششی 155 میلی متری Plz-52 ساخت چین با رنگ آمیزی لیزری و تیربار نیمه سنگین دفاع نزدیک با طراح جدید در زمینه کنترل از داخل.

غرفه شرکت مطرح روسی Almaz-Antey در نمایشگاه IDEX2017. این شرکت در زمینه های لانچر، پرتابگر و … فعالیت های گسترده ای دارد.

هویتزر خود کششی پیشرفته K-9 از کره جنوبی.

امارات و Otokar قراردادی 661 میلیون دلاری برای تامین تعداد نامشخصی نفربر چرخدار Arma 8×8 به امضا رساندند. ظاهرا مشکلات مابین این دو کشور در حال پایان است.

خودرو زرهی VAb mk3 با توپ 90 میلیمتری محصولی از شرکت رنو فرانسه. احتمال خرید نزدیک به 100 دستگاه از این خودرو توسط لبنان وجود دارد.

نفربر چرخدار تمساح محصول شرکت STREITGgroup (همان شرکت سازنده امرپ تایفون معروف ) در نمایشگاه IDEX2017.

موشک Sumadija محصولی از صربستان که در نمایشگاه idex2017 به نمایش درآمده این موشک دارای برد 280 کیلومتر؛ و سرجنگی 200 کیلوگرمی است.

امرپ اژدر یالچین با جایگاه تسلیحاتی ریموت ساخت ترکیه در نمایشگاه.

ماکت پهپاد CH-5 ساخت کشور چین. این کشور به تازگی دستاوردهای خود در این زمینه را به کشورهای دیگر صادر می کند.

راکت انداز فوق پیشرفته M-142 HIMARS ارتش امریکا در محوطه بیرونی نمایشگاه.

خودرو های زرهی تایتان V ساخت شرکت inkas امارات در نمایشگاه IDEX2017  این خودرو زرهی که بر روی شاسی فورد اف 550 ساخته شده دارای سطح حفاظتی استانگ 2 است.

نفربر توپلار اس  ساخت صنایع Otokar ترکیه.

امرپ های اوکراینی بارس 8 و dozor-b ساخت اوکراین در محوطه بیرونی نمایشگاه.

رونمایی شرکت اماراتی Isotrex از امرپ جدید ساخت این شرکت در نمایشگاه.این امرپ دارای سطح حفاظت استانگ 4569 و حفاظت NBC برای خدمه است.

منبع : www.sakhtafzarmag.com

مطالب مرتبط