نمایشگر هوشمند Shadow NAV ویژه غواصان برای دید زیر آب

نیروی دریایی ارتش آمریکا یک نمایشگر هوشمند را طراحی کرده که به سربازان غواص ارتش امکان می دهد تا در شرایطی که دید در زیر آب به صفر می رسد، به فعالیت های خود ادامه دهند. این نمایشگر که بر روی عینک غواصی سوار می شود Shadow NAV نام دارد و اختلالی در فعالیت های عادی غواصان ایجاد نمی کند. مهم ترین مزیت این محصول تسهیل مسیریابی در حین غواصی در زیر آب است.

به گزارش آردی نیوز به نقل از مهر، واقعیت این است که بخش های زیادی از دنیای زیر آب تاریک است و در برخی بخش ها وجود جلبک ها و گل ولای و جانوران مختلف دریایی مانع دید می شود. در این شرایط که غواص هیچ اطلاعاتی در مورد عمق شنا یا محیط اطراف ندارد، انجام هرگونه فعالیتی خطرناک خواهد بود.

Shadow NAV with HUD projector up

Shadow NAV هم برخی اطلاعات مهم در مورد محیط اطراف را در اختیار غواصان قرار می دهد و هم نیاز به حمل تجهیزات اضافی برای پیشبرد ماموریت های نظامی را برطرف می کند.

Shadow NAV with HUD projector down

یک نمایشگر کوچک اپتیکال که به این عینک غواصی متصل شده و در صورت لزوم قابل حذف است، به طور مداوم جهت های جغرافیایی، عمق غواصی به متر یا فوت، زمان دقیق و میزان باتری باقی مانده را نمایش می دهد و دارای یک سیستم دید در شب خاص برای روشن کردن محیط اطراف در اقیانوس است.

Shadow NAV diver view

کم هزینه بودن،کم مصرف بودن و مقاوم بودن از جمله دیگر مزایای سیستم یادشده است.

مطالب مرتبط