نوعی دست رباتیکی ساخته شده که می تواند بدون مداخله انسان آسیب را حس کرده و برطرف کند

گروهی از پژوهشگران اتحادیه اروپا نوعی دست رباتیک ایجاد کرده اند که می تواند بدون مداخله انسان آسیب را حس کرده و برطرف کند.  این دست های رباتیک نرم که از طریق چاپ سه بعدی ساخته شده اند ، قادر به دستکاری اشیاء شکننده هستند اما جالب است بدانید در برابر آسیب مقاومند.

شاید برایتان سوال باشد این دست ها چه خاصیتی دارند. این دست های رباتیک می توانند وظایفی متعدد را انجام دهند. برای مثال از برداشت میوه تا انجام جراحی های جزئی به کمک این دست های رباتیک قابل انجام است. دست های روباتیک نرم از پلاستیک ژله مانند توسط دانشمندان طراحی شده است.

اما ملایم بودن و نرمی بیش از حد این دست ها که با هدف پیشگیری از آسیب رسیدن به میوه یا بافت بدن حین جراحی طراحی شده می تواند روبات ها را در معرض آسیب قرار داده و آنها را تا حد زیادی شکننده کند. بر همین اساس است که با بودجه کمیسیون اروپا ، تیمی به رهبری دانشمندان دانشگاه آزاد بروکسل و دانشگاه کمبریج  با هدف ایجاد ربات های خود ترمیم دست به کار شده ند.

پروفسور برام وندربورگ ، از دانشگاه آزاد بروکسل که مدیریت این پروژه را بر عهده دارد ، گفت: این تحقیقات در خط مقدم توسعه نسل جدید رباتیک است. دست های روباتیک نرم، از طریق چاپ سه بعدی طراحی می شوند و در نتیجه در زمانی کمتر از چهل دقیقه ترمیم می شوند. گزارش اخیر کمیسیون اروپایی حاکی از آن است که در آینده 43 درصد مشاغل در انگلستان توسط ربات ها انجام می شود.

مطالب مرتبط