هش ریت بیتکوین برای نخستین بار به ۸.۳۵ میلیون ترا هش در ثانیه رسید

هش ریت بیتکوین برای نخستین بار به ۸.۳۵ میلیون ترا هش در ثانیه رسیده که از فعالیت بی سابقه شبکه این رمزارز حکایت دارد.

در شبکه بیتکوین اطلاعات دادوستدهای کاربران در فهرستی به نام بلوک ذخیره می شود. تایید صحت بلوک ها و ثبت آن در بلاکچین به عهده ماینرها قرار دارد. استخراج کنندگان پس از دریافت اطلاعات بلوک عملیاتی ریاضی را روی آن انجام داده و شناسه منحصر به فردی به نام هش را برای بلوک ایجاد می کنند که ترکیبی از اعداد و حروف است.

هش ریت هم در واقع معیاری برای سنجش توان محاسباتی ماینرها است که با واحد هش بر ثانیه (H/s) سنجیده می شود. هرچه این میزان بیشتر باشد به معنی اختصاص توان بیشتر به شبکه است که در نهایت پاداش بیشتری را از مخزن نصیب ماینر می کند.

هش ریت بیتکوین

این معیار به لطف افزایش توان سخت افزاری دستگاه های ماینینگ با سرعتی شگفت انگیز در حال افزایش بوده و بر اساس گزارش Blockchain.com برای نخستین بار در تاریخ یک دهه‌ای بیتکوین به ۸.۳۵ میلیون ترا هش در ثانیه رسیده است.

هش ریت همچنین با امنیت شبکه بیتکوین و پراکندگی بیشتر توان ارزکاوی در میان کاربران ارتباط مستقیمی دارد. با این حال این دستاورد نه تنها به افزایش قیمت این رمزارز منجر نشده بلکه در روزهای اخیر بهای هر واحد آن ۸ درصد هم کاهش یافته است.

مکس کیزر از کارشناسان رمزارز اعلام کرد که بیتکوین در حال حاضر ۷۰ درصد از کل ارزش بازار رمزارز را به خود اختصاص داده که بیشترین میزان از سال ۲۰۱۷ است. این تحلیلگر از زمانی که قیمت هر بیتکوین تنها ۳ دلار بود از آینده ای روشن برای آن خبر می داد و کماکان این عقیده را حفظ کرده است.

مطالب مرتبط