همکاری دو شرکت برای ساخت دستگاه تشخیص سرطان

شرکت ایمیجین بیوسیستمز (Imagion Biosystems) در حوزه‌ی سلامت فعالیت دارد. این شرکت موفقیت‌هایی در بخش بهینه‌سازی فرمولاسیون نانوذرات دست یافته تا از آن برای تصویربرداری از انسان استفاده کند. از این نانوذرات برای تصویربرداری از سلول‌های سرطان پستان HER2 در نودهای لنفی استفاده شده‌است. این دستاورد فنی به شرکت ایمیجین بیوسیستمز امکان می‌دهد تا اولین معرف تصویربرداری از سلول‌های سرطانی خود را تولید کند؛ معرف‌هایی که در آن‌ها از نانوذرات استفاده شده‌است.

شرکت ایمیجین بیوسیستمز و پلنت اینوویشن (Planet Innovation) وارد همکاری مشترک برای کار روی فناوری ساخت دستگاهی شدند. این دو شرکت قصد دارند نمونه‌ی پروتوتایپ سامانه‌ای را طراحی کنند که شرکت ایمیجین بتواند از آن در مطالعات بالینی برای شفاف‌سازی تجاری و برآورده‌سازی الزامات قانونی محصولات دارویی و تشخیصی استفاده کند.

باب پرولکس- از مدیران اجرایی شرکت ایمیجین بیوسیستمز- می‌گوید: « ما بسیار خرسندیم که با شرکت پلنت اینوویشن همکاری می‌کنیم تا با کمک آن‌ها مراحل دیگری از مسیر تجاری‌سازی فناوری مگاسنس را طی کنیم. ما به سرعت در حال نزدیک شدن به مرحله‌ی آزمون بالینی روی انسان هستیم تا این فناوری را در بوته‌ی آزمایش قرار دهیم. ما نیاز داریم تا روی پلت‌فورم دستگاهی تمرکز کنیم. پلنت‌ اینوویشن یکی از شرکت‌های تراز اول جهان در حوزه‌ی طراحی و مهندسی است که می‌تواند به ما کمک کند تا اولین محصول تجاری در این حوزه را با استفاده از فناوری دستگاهی مگاسنس ارائه کنیم.»

ایمیجین پیش از این اعلام کرده‌ بود که پیشرفت‌های قابل توجهی در توسعه‌ی نانوذرات به‌منظور استفاده از آن در شناسایی و درمان سرطان پستان به‌دست آورده‌است. این شرکت قصد دارد در نیمه‌ی اول سال 2019 آزمایش روی استفاده از نانوذرات در بیماران مبتلا به سرطان پستان را آغاز کند.

یان مک‌فارلن- از مدیران شرکت پلنت‌اینوویشن- می‌گوید: « ما معتقدیم که سامانه‌ی مگاسنس می‌تواند فرآیند تشخیص و درمان سرطان را تغییر دهد. ما مشتاقیم که با شرکت ایمیجین بیو‌سیستمز همکاری کنیم تا این فناوری به بازار وارد شود. پلنت‌اینوویشن رکورد قابل توجهی در توسعه و ساخت محصولات تشخیص نوآورانه دارد. ما همکاری نزدیکی با ایمیجین داریم تا این فناوری جالب توجه بتواند به مرحله‌ی آزمون بالینی برسد و بیماران بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیماری خود را شناسایی کنند.»

منبع:news.nano

مطالب مرتبط