هواووی: شارژ سریع گوشی تنها در ۳۰ ثانیه

شارژ کردن باتری گوشی های مختلف همیشه یک چالش جدی برای کاربران بوده، زیرا در بسیاری از موارد شارژ این باتری ها به سرعت خالی می شود. فناوری شارژ سریع که توسط برخی شرکت های سازنده گوشی معرفی شده، مشکل یادشده را تا حدی برطرف کرده است. در این میان هواوی به رقیبی بسیار جدی برای اپل مبدل شده است. این شرکت می گوید آداپتوری را برای شارژ بی سیم ابداع کرده که محصولات مشابه اپل را به حاشیه می راند و می تواند با آن رقابتی جدی داشته است.

شرکت اپل با عرضه گوشی های آیفون ۸ و آیفون ایکس این فناوری را برای اولین بار در تولیدات خود به کار برد و مدعی شد خدمات یادشده را با کیفیت بسیار بالایی ارائه می کند. این شرکت می گوید در آینده سرعت و کیفیت خدمات شارژ سریع خود را باز هم افزایش خواهد داد.

به گزارش آردی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، یکی از آداپتورهای شارژ سریع هواوی که به تازگی مجوزهای لازم برای استفاده را دریافت کرده ۱۰ ولتی و ۴ آمپری است و می تواند در عرض ۳۰ ثانیه بخش قابل توجهی از باتری یک گوشی را شارژ کند. البته این شرکت در این زمینه توضیحات دقیق تری ارائه نکرده است.

انتظار می رود هواوی برای اولین بار همزمان با عرضه گوشی Mate ۲۰ از این فناوری شارژ سریع رونمایی کند. در همین حال شرکت چینی اوپو هم در حال کار بر روی فناوری تازه ای است که شارژ کامل یک باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری را در تنها ۳۵ دقیقه ممکن می کند.

مطالب مرتبط