وسیله نقلیه مخصوص المپیک توکیو رونمایی شد

شرکت تویوتا از خودرویی برقی با گنجایش ۵ مسافر مخصوص مسابقات المپیک توکیو رونمایی کرده است. این وسیله نقلیه برای جابه جایی افرادی با نیازمندی های خاص طراحی شده است.

به گزارش انگجت، شرکت تویوتا نخستین خودروی مخصوص مسابقات المپیک و پاراالمپیک خود را رونمایی کرد. این خودرو APM( وسیله جابه جایی قابل دسترس) نام دارد و الکتریکی است. وسیله نقلیه مذکور دارای سه ردیف صندلی و روباز است. همچنین APM می‌تواند با حداکثر سرعت ۱۲ مایل برساعت حرکت و ۵ سرنشین را جابه جا کند. هر خودرویAPM مجهز به باتری‌های لیتیوم یونی است که با یک بار شارژ مسافت ۱۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند.

در همین راستا ناوگانی شامل ۲۰۰APM برای جابه جایی مردم به مسابقات استفاده می‌شود.

جالب آنکه این خودرو برای جابه جایی تعداد زیادی مسافر مناسب نیست. APM به اندازه یک وسیله نقلیه تردد در زمین گلف است. البته دلیل این امر نیز واضح است. این وسیله نقلیه راه حلی برای جابه جایی ورزشکاران، توریست‌ها و افرادی با نیازهای خاص (مانند افراد معلول، زنان باردار، افراد مسن و خانواده‌هایی با فرزندان خردسال) است.

قرار است تویوتا قبل از برگزاری مراسم المپیک از نوآوری‌های بیشتری رونمایی کند از جمله خودروی پرنده‌ای که مشعل المپیک را روشن می‌کند و ربات‌هایی که می‌توانند برای مهمانان غذا و نوشیدنی بیاورند. همچنین این شرکت قصد دارد ربات‌هایی بسازد که به افراد معلول نیز کمک می‌کند.

منبع:خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط