پرینتر جدید سه بعدی، 100 بار سریعتر از قبل!

یک پرینتر سه بعدی جدید می تواند به وسیله نور اشیا را ۱۰۰ بار سریع تر از حالت معمول بسازد. این نوآوری به تولید انبوه کالاها در مقیاس کارخانه ای کمک می کند.

 در حال حاضر پرینترهای سه بعدی می توانند با لایه لایه قرار دادن رشته های پلاستیک روی یکدیگر بیش از ۱۰ هزار شکل یکسان با قیمت ۱۰ هزار دلار بسازند. اما این فرایند هنوز کند است و مدت زمان تولید محصول با این مقیاس یک یا دو هفته طول می کشد. اما روش جدید سریع تر است.

کارشناسان دانشگاه میشیگان روشی جدید ابداع کرده اند که با سرعتی ۱۰۰ بار بیشتر از روش های معمول اشیا را چاپ کنند. تیموتی اسکات مهندس شیمی و استادیار این دانشگاه می گوید: با استفاده از روش های معمول این حجم تولید امکانپذیر نیست مگر آنکه صدها ماشین وجود داشته باشد.

چاپ سه بعدی جدید توسط استادان مهندسی شیمی و مهندسی زیست پزشکی انجام شده  و مهندسان در آن رزین مایع را با استفاده از دو چراغ به حالت جامد تبدیل کردند تا نقطه ای که در آن رزین جامد یا مایع می شود را کنترل کنند.

 به این ترتیب محققان رزین را با الگوهای پیشرفته تر و بهتری به صورت جامد در بیاورند.

این روش همچنین در چاپ سه بعدی رشته ای، یکپارچگی ساختاری ایجاد کرد. این روش جدید فقط برای محصولات کوچک مناسب است مانند کفی کفش./مهر

مطالب مرتبط