پنجمین دوره مسابقات دانش‌آموزی دانش مغز (Brain Bee) برگزار می‌شود

پنجمین دوره مسابقات دانش آموزی “دانش مغز” (Brain Bee) ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه در زمینه علوم اعصاب در سراسر کشور برگزار می‌شود. این مسابقات هرساله بین دانش آموزان سنین 13 تا 18 سال مقطع متوسطه انجام و نفر برتر این مسابقات برای رقابت های جهانی “دانش مغز ” به کشور کره جنوبی اعزام می شود. هدف از برگزاری مسابقات دانش مغز در ایران که با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی انجام می شود ، استعداد یابی در نتیجه رقابت میان دانش آموزان نخبه و ترسیم فضای ایده آل برای ادامه تحصیل آنان در رشته های علوم شناختی درسطح کشور است.

به گزارش آردی نیوز، دور نخست این مسابقات روز بیست و دوم آذرماه امسال در تهران و مراکز استان ها و مرحله دوم آن اسفندماه سال جاری با رقابت سی دانش آموز برتر این مسابقات در تهران برگزار خواهد شد.

مسابقات ”   brain bee”  رقابتی گسترده میان نوابغ دانش آموزی در سطح جهانی است که بسترها و فرصت های لازم را برای ترویج، توسعه و گسترش رشته های مرتبط با علوم شناختی در کشورهای جهان مهیا می کند.

انجمن علوم اعصاب ایران و آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز به عنوان متولیان برگزاری مسابقات دانش مغز در ایران ، با کمک وزارت آموزش و پرورش و حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی، هر ساله این مسابقات را طی دو مرحله در تمام استان های کشور برگزار می کند.

مسابقات جهانی  “دانش مغز” هرساله  همزمان با برگزاری یکی از کنگره های حوزه علوم اعصاب در یکی از کشورهای جهان برگزارمی شود.

در بیستمین دوره مسابقات جهانی “دانش مغز” همزمان با کنفرانس فدراسیون علوم اعصاب اروپا  که با حضور نمایندگان ۲۵ کشور جهان تابستان امسال در شهر برلین آلمان برگزار شده بود ، نماینده کشورمان در یک رقابت فشرده مقام چهارمی این مسابقات را به خود اختصاص داد.

خانم “مهسا آرمان” از مدرسه فرزانگان یک مشهد فروردین در دور چهارم این مسابقات در سال گذشته رتبه اول مسابقات کشوری دانش مغز درایران را بدست آورد.

بر اساس اعلام ستاد علوم شناختی، لازم به یادآوری است نمایندگان ایران در دوره های قبلی مسابقات جهانی دانش مغزدر کشورهای آمریکا و دانمارک نیز موفق به کسب مقام های چهارم  و پنجم این مسابقات شدند.

انجمن علوم اعصاب ایران و آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برگزار میکنند:

پنجمین مسابقه بین المللی دانش آموزی دانش مغز (Brain Bee)

مسابقات جهانی Brain Bee هر ساله در زمینه علوم اعصاب، ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه برگزار می‌گردد. هر کشور یک نماینده برای شرکت در این مسابقات اعزام می کند.

برای انتخاب فرد برگزیده، دو مرحله آزمون در هر کشور برگزار شده و فرد منتخب برای شرکت در آزمون جهانی اعزام خواهد شد.

ویژه دانش آموزان ۱۳ تا ۱۸ سال (متولدین ۳۱ خرداد ۱۳۸۰ الی ۳۱ خرداد ۱۳۸۵)

برگزار کننده: انجمن علوم اعصاب ایران و آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

ثبت نام در: irbrainbee.ir

مهلت ثبت نام: ۹۷/۹/۵

زمان برگزاری مرحله اول: ۹۷/۹/۲۲

نفر اول این مسابقات به رقابت جهانی در «کره جنوبی» اعزام خواهد شد

مطالب مرتبط