پهپادهای هوشمند به بازار می‌آیند.

همکاری مایکروسافت و DJI : پهپادهای هوشمند به بازار می‌آیند.

خلبانان پهپاد به زودی به قابلیت ویژه دست پیدا می‌کنند. اگر شما هم یکی از پهپادهای DJI را دارید به زودی این کمپانی پهپادهای خود را به سیستم هوش‌مصنوعی مایکروسافت متصل می‌کند و از طریق این سیستم می‌توانید اطلاعات گسترده‌ای را در لحظه روی ویندوز خود ببینید. مایکروسافت تکنولوژی Azure IoT Edge خود را به پهپادهای دی‌جی‌آی اضافه کرده و در کنفرانس بیلد 2018 آن را به نمایش گذاشت. این یعنی هرکدام از برنامه‌نویسان اژور که از یادگیری ماشین اژور استفاده می‌کنند، می‌توانند مدل‌های هوش مصنوعی بسازند و آن را روی پهپاد خود پیاده کنند.

به گفته یکی از مهندسان مایکروسافت پرواز پهپاد در فضای بسته کنفرانس نیاز به گواهینامه خلبانی پهپادها دارد و به همین دلیل او از یکی از خلبانان dji دعوت کرد تا وارد سالن شود و پهپاد مویک ایر را در سالن پرواز دهد و روی چند لوله گاز ببرد که در ادامه ویدئوی آن را می‌بینید.

همانطور که در ویدئوی بالا دیدید به محض اینکه دوربین پهپاد روی قسمتی از لوله قرار گرفت که مشکل دارد دور آن را یک مستطیل زرد کشید و عبارت ANOMALY را نوشت که به معنی ناهنجاری و وجود مشکل است. نکته جالب‌تر اینکه این تصاویر به‌صورت زنده روی ویندوز نمایش داده می‌شوند و همان لحظه هم تحلیل‌های لازم انجام می‌شود.

 منبع : آی تی ایران
مطالب مرتبط