پهپادها همکار آتش‌نشان‌ها می‌شوند

سازمان آتش‌نشانی لس‌آنجلس قصد دارد تعداد پهپادهای مورد استفاده خود را برای عملیات اجرایی، دو برابر کند.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از تک‌کرانچ، “سازمان آتش‌نشانی لس‌آنجلس”(LAFD) قصد دارد تعداد فناوری‌های جدید مورد استفاده خود از جمله پهپادها را افزایش دهد.

این سازمان که یکی از بزرگترین مراکز آتش‌نشانی آمریکا است، موفق شده بودجه‌ای به مبلغ ۶۹۱ میلیون دلار جذب کند، بیش از ۳۵۰۰ کارمند داشته باشد و به ۴۹۲ هزار و ۷۱۷ تماس پاسخ دهد.

سازمان آتش‌نشانی لس‌آنجلس در حال حاضر علاوه بر ۲۵۸ ماشین آتش‌نشانی، آمبولانس و هلیکوپتر، مجموعه‌ای شامل ۱۱ پهپاد را نیز به کار گرفته است و گویا به افزایش قابل توجه پهپادها تمایل دارد.

این سازمان در ماه آوریل، پس از توافق با شرکت چینی “دی‌جی‌آی”(DJI) برای ساخت پهپادها و استفاده از آنها برای عملیات آتش‌نشانی، به یک پیشگام در این زمینه تبدیل شده است. این شرکت سازنده پهپاد، توافق خود را برای آزمایش و به کارگیری پهپادها در موارد ضروری اعلام کرد و آن را بزرگترین توافق خود با یک سازمان آتش‌نشانی در آمریکا دانست.

“بیل چن”(Bill Chen)، مدیر بخش مشارکت در سرمایه‌گذاری شرکت دی‌جی‌آی در بیانیه‌ای گفت: ما از مشارکت خود با سازمان آتش‌نشانی لس‌آنجلس که یکی از سازمان‌های عمومی ایمنی به شمار می‌رود، خوشحال هستیم و قصد داریم به آنها کمک کنیم تا از مزایای فناوری پهپاد دی‌جی‌آی استفاده کنند. ما طی این همکاری، به بینش ارزشمندی در مورد پیچیدگی‌های به کارگیری پهپادها در شرایط ضروری دست خواهیم یافت.

اکنون پس از گذشت پنج ماه به نظر می‌رسد که این برنامه، موفقیت کافی را به دست آورده است؛ در نتیجه این سازمان تصمیم گرفته تعداد پهپادها را دو برابر کند. مرحله بعدی برنامه، این است که پهپادها برای کمک به منابع متخصص یعنی آتش‌نشانان و محافظت از آنها در محیط‌های گوناگون و عملیات جستجو و نجات به کار گرفته شوند.

یکی از مزایای تثبیت این برنامه، این است که پهپادها می‌توانند هشدارهایی را در زمان واقعی ارائه دهند و جنبه دیداری بهتری در مورد مشکل مورد نظر فراهم کنند تا بهتر در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

اگرچه در حال حاضر، فناوری‌های بسیاری می‌توانند به سازمان آتش‌نشانی کمک کنند اما پهپادها، ابزاری تطبیق‌پذیرتر و ارزشمندتر برای این کار هستند. /ایسنا

مطالب مرتبط