کارگاه آموزشی بین المللی کاربرد فنوتایپینگ گیاهی

برگزاری کارگاه آموزشی بین المللی کاربرد فنوتایپینگ گیاهی برای اولین بار در کشور

کارگاه آموزشی فنوتایپینگ گیاهی پربازده، با دقت و کارآیی بالا برای اولین بار در کشور، به همت پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، طی روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۷ در محل پژوهشگاه برگزار می شود.

به گزارش آردی نیوز و به تقل از روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، کارگاه آموزشی «کاربرد فنوتایپینگ گیاهی پربازده، با دقت و کارآیی بالا در فیزیولوژی، اصلاح نباتات و بیوتکنولوژی» که نخستین رخداد بین المللی در این سطح در کشور محسوب می شود، با همکاری دانشمندان طراز اول جهان از موسسه تحقیقات علوم گیاهیِ پژوهشگاه علوم زیستی و زمینی واقع در مجموعه تحقیقاتی یولیش در آلمان، مجموعه تحقیقاتی فنومیکس گیاهی در استرالیا و همچنین مدرسان داخلی برگزار می شود.

در این کارگاه آموزشی، آخرین فناوری ها و روش های روز دنیا در حوزه فنوتایپینگ و فنومیکس گیاهی، معرفی و شرکت کنندگان در این کارگاه با روش های نوین فنوتایپینگ گیاهی در مراکز تحقیقاتی و پیشرفته دنیا و کاربردهای عظیم آنها در فیزیولوژی گیاهی، اصلاح نباتات و بیوتکنولوژی آشنا می شوند.

همچنین مدرسان داخلی و خارجی در این کارگاه آموزشی، فناوری های روز دنیا و آخرین دستاوردها و تجربیات خود را در حوزه فنوتایپینگ گیاهی و تصویربرداری گرمایی و طیف نگاری با شرکت کنندگان در میان خواهند گذاشت. شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی نیز فرصت خواهند داشت تا با روش های نوین فنوتایپینگ مستمر و غیر تخریبی برای ثبت داده های مرفولوژیک و فیزیولوژیک در ریشه، بذر و اندام هوایی در مطالعات فیزیولوژی، اصلاح نباتات و بیوتکنولوژی آشنا شوند.

علاقه مندان می توانند برای ثبت نام و شرکت در این کارگاه آموزشی و کسب اطلاعات بیشتر به بخش رویدادهای وب سایت  پژوهشگاه مراجعه نمایند.

مطالب مرتبط