کاهش مصرف انرژی نمایشگرها با تکنولوژی جدید اینتل

در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2018 تایپه، اینتل به صورت مختصر از تکنولوژی تازه ای در زمینه مدیریت انرژی رونمایی کرد که برای نمایشگرهای موبایل ساخته شده و می تواند مصرف باتری این پنل ها را در بعضی شرایط خاص، به نصف برساند. اینتل جزییات زیادی درباره تکنولوژی Low Power Display خود به اشتراک نگذاشته است اما می گوید که این پروژه به صورت مشترک با شارپ و Innolux توسعه یافته است؛ شرکت هایی که تولید پنل های LCD و 1 واتی مورد نیاز این تکنولوژی را برعهده دارند.

متاسفانه کاربران نمی توانند این تکنولوژی افزایش دهنده باتری را به لپ تاپ های فعلی خود اضافه کنند. ضمناً پیش نیاز استفاده از این تکنولوژی، بهره گیری از گرافیک های اینتل به جای نمونه های جایگزین و برتر انویدیا و AMD است.

اما با وجود این محدودیت ها و بدون این پیش فرض که تکنولوژی اینتل قادر به افزایش جادویی عمر باتری لپ تاپ یا دیوایس 2 در 1 شما خواهد بود، این دستاورد بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد. اینتل به درستی اشاره می کند که نمایشگرها، بیشترین مصرف انرژی را روی دیوایس های موبایل دارند و بنابراین یافتن هر راهی برای بهینه سازی هرچه بیشتر مصرف انرژی آنها می تواند تغییری ملموس باشد. حال فقط باید دید که تکنولوژی اینتل در دنیای واقعی و به صورت عملی تا چه حد تفاوت ایجاد می کند.

اینتل در نمایشگاه کامپیوتکس 2018 یک لپ تاپ Dell XPS 13 با خود آورد که به تکنولوژی Lowe Power Display مجهز بود. این کمپانی مدعی شد که بسته به چگونگی استفاده از دستگاه، عمر باتری این لپ تاپ بین 4 الی 8 ساعت بهبود یافته است.

منبع : دیجایتو

مطالب مرتبط