توسعه موبایل مبتنی بر بلاکچین توسط کمپانی HTC

کمپانی HTC از توسعه موبایل مبتنی بر بلاکچین خبر داد.

HTC از توسعه اسمارت فون جدیدی خبر داده که از طریق فناوری بلاکچین، امکان داد و ستد انواع مختلفی از رمزپول ها را فراهم خواهد کرد.

با افزایش محبوبیت ارزهای مجازی کمپانی های بسیاری در پی توسعه گجت های مخصوص نگهداری و مبادله این ارزها هستند که از این میان می توان به Sugar S11 و Sirin Finne اشاره کرد.

کمپانی تایوانی HTC که در سال های اخیر حضور چندان موفقی در بازار اسمارت فون نداشته در حال توسعه موبایلی به نام Exodus است که از فناوری بلاکچین بهره می برد. پلتفرم بلاکچین شبکه همتا به همتایی است که برای ذخیره سازی تراکنش ها به کار رفته و بیشتر شهرت خود را مدیون بیت کوین است.

در این پلتفرم هر تراکنش بلاک جدیدی دریافت می کند که برای اعضای شبکه ارسال می شود. پس از پذیرش اعضا، تراکنش مذکور به زنجیره قبلی اضافه خواهد شد. غیرمتمرکز بودن این زنجیره امکان دخل و تصرف در آن را سخت کرده و از این رو بسیاری آن را زیربنای توسعه فناوری های آتی می دانند.

Exodus

HTC هم با در نظر گرفتن این موارد یکی از کارکنان زبده خود به نام «فیل چن» را برای توسعه بخش ارزهای مجازی و بلاکچین انتخاب کرده که موسس بخش واقعیت مجازی این کمپانی نیز به شمار می رود. او درباره این پروژه می گوید: Exodus امکان پشتیبانی از پروتکل های زیربنایی نظیر بیت کوین، اتریوم، Dfinity و غیره را فراهم می کند. هدف ما پشتیبانی از کل اکوسیستم بلاکچین است و در ماه های آتی از همکاری های هیجان انگیز دیگری در این حوزه خبر خواهیم داد.

Exodus از «کیف ذخیره سازی سرد» بهره می برد که به کاربران اجازه می دهد ارزهای مجازی را بدون نیاز به اینترنت ذخیره کنند و بدین ترتیب امکان به سرقت رفتن آنها را تا حد زیادی کاهش می دهد. این کمپانی تاکنون به مشخصات یا زمان معرفی موبایل مذکور اشاره نکرده است.

منبع : دیجایتو

مطالب مرتبط