گلایدر “ایرباس” رکورد پرواز در بالاترین ارتفاع را شکست

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-09-03 08:03:11Z | http://piczard.com | http://codecarvings.combUÿ„4J{b

هواپیمای جدید بدون موتور شرکت “ایرباس” در پرواز اخیر خود موفق شد رکورد ارتفاع پروازهای پیشین را بشکند.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از گیزمگ، هواپیمای جدید شرکت “ایرباس” (Airbus) در جدیدترین پرواز خود، رکورد ارتفاع پروازهای پیشین را شکست.

این هواپیما که “پرلان 2″(Perlan 2) نام دارد، جدیدترین هواپیمای تولیدی شرکت ایرباس است. این هواپیمای بی موتور، با پرواز در ارتفاع 23 هزار متری، موفق شد رکورد پروازهای پیشین را بشکند.

هدف ایرباس از این پروژه جدید، پرواز در بالاترین ارتفاع ممکن بدون استفاده از موتور است. جریان‌های هوایی قدرتمندی که در ارتفاع بسیار بالا از سطح زمین وجود دارند، در اثر برخورد باد با رشته کوه‌های بلند و بازگشت بادها به وجود می‌آیند؛ در نتیجه حرکت هواپیماهای بدون موتور در این شرایط، دشوار خواهد بود.

هواپیمای پرلان 2، بسیار باریک طراحی شده تا بتواند بر این محدودیت غلبه کنند. دیگر نکته مثبت طراحی این هواپیما است که وزن پرلان 2، تنها 500 کیلوگرم است و طول بال‌های آن، به 27 متر می‌رسد.

در ماه اوت سال گذشته، مدل ابتدایی این هواپیما توانست در ارتفاع 9900 متری پرواز کند و سپس چند ماه بعد، در ارتفاع 15800 متری پرواز کرد. هدف نهایی این هواپیما، رسیدن به ارتفاع 27400 متری است.

“پرلان2” با این پرواز، موفق شد رکورد هواپیمای “لاکهید مارتین”(Lockheed Martin) مدل “یو 2″(U2) را نیز بشکند. این هواپیما موفق شده بود در ارتفاع 22475 متری پرواز کند. /ایسنا

مطالب مرتبط