گوشی تلفن ویژه خوره‌های گیم

نمایشگاه CES که هر سال در نخستین روزهای ژانویه در لاس‌وگاس برگزار می‌شود، از بسیاری جهات اهمیت فراوانی دارد. مهم‌ترین علتی که این نمایشگاه را محبوب ساخته، قرار گرفتن در نخستین ماه سال میلادی است.

بسیاری از شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا محصولات خود را به اولین نمایشگاه سال برسانند و نتیجه آن که سی‌ای‌اس یا نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیک، به بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری سال تبدیل می‌شود.

گوشی ویژه بازی Nubia

گوشی ویژه بازی Nubia

چند وقتی است که برخی شرکت‌های تولیدکننده گوشی، رقابتی جدید را آغاز کرده‌اند تا گوشی‌های ویژه بازی عرضه کنند. در این میان نوبیا که از نام‌های تجاری وابسته به ZTE است گوشی تازه‌ای به نام Red Magic را ماه مارس آینده به بازار خواهد فرستاد. این گوشی دو دکمه مخصوص، برای بازی در نظر گرفته است. باتری بزرگ و سامانه خنک‌کننده آن را برای مدت زمان طولانی‌تر، آماده بازی می‌کند. قیمت این گوشی حدود ۴۰۰ دلار خواهد بود.

تلویزیون لوله‌شوی ال‌جی

تلویزیون لوله‌شوی ال‌جی

تلویزیون لوله‌شوی LG را سال گذشته در همین نمایشگاه دیدیم اما این اولین بار است که به عنوان یک محصول نهایی معرفی می‌شود. محصولی که قاعدتا تا پایان سال جاری میلادی به بازار خواهد آمد. نمایشگر لوله‌شدنی این تلویزیون از جعبه‌ای که قاعده آن را تشکیل می‌دهد، بیرون آمده و بسته به میزان خروج نمایشگر، حالات یا مودهای متفاوتی به خود می‌گیرد. وقتی که مقدار کمی از آن بیرون است، نمایشگر وضعیت آب و هوا و اطلاعات مفید و ویجت‌های مختلف است و در حالات دیگر برای نمایش‌های تصویری متنوع برنامه‌ریزی شده است.

هنوز برای این تلویزیون قیمت‌گذاری نشده است.

ساعتی با نیروی گرمای بدن و نور خورشید

ساعتی با نیروی گرمای بدن و نور خورشید

شرکت ماتریکس پیشتر ساعت هوشمندی را عرضه کرده بود که برای شارژ شدن باتری از روشی ابداعی استفاده می‌کرد. در نمایشگاه امسال مدل جدیدی از این ساعت عرضه شده که هم‌چون نمونه قبلی با گرمای بدن و نور خورشید شارژ می‌شود. برتری پاور واچ ۲ نسبت به نمونه قبل، نمایشگر رنگی، بخش جی‌پی‌اس و حسگرهای ثبت حرکات ورزشی و تندرستی است. ماتریکس توانسته روی سایت ایندیگوگو برای ساخت پاور واچ ۲ بیش از یک میلیون دلار جمع کند.

لپ‌تاپ نازک ایسر

لپ‌تاپ نازک ایسر

به نظر می‌رسد که رقابت برای باریک‌سازی همه چیز، هم‌چنان در جریان است. این بار شرکت Acer با ارائه مدل جدیدی از لپ‌تاپ 7 Swift حاشیه نمایشگر را به کمتر از ۳ میلی‌متر کاهش داده و حالا ۹۳ درصد بخش بالایی این لپ‌تاپ را نمایشگر تشکیل می‌دهد. این لپ‌تاپ ۹۰۰ گرمی کمتر از یک سانتی‌متر ضخامت دارد و از ویژگی‌های ظاهری آن می‌توان به دوربین بازشو آن اشاره کرد. دکمه روشن و خاموش هم با هماهنگی با سامانه احراز هویت ویندوز هلو هماهنگ شده است. قیمت این لپ‌تاپ از ۱۷۰۰ دلار شروع می‌شود.

 

 

 

 

 

صفحه‌کلید لوله‌شو

صفحه‌کلید لوله‌شو

همین دو ماه پیش بود که در این ستون از گوشی تاشو شرکت Royole خبر دادیم. این گوشی در CES امسال به نمایش گذاشته شد و توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. علاوه بر این گوشی، صفحه‌کلید لوله‌شوی این شرکت هم مورد توجه قرار گرفت. این صفحه‌کلید از طریق بلوتوث به دستگاه‌های مختلف از جمله گوشی شما متصل می‌شود و با فشار دادن یک دکمه صفحه به سوی مخزن اصلی کشیده شده و لوله می‌شود. این دستگاه هنوز قیمت‌گذاری نشده و به نظر می‌رسد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی اخبار بیشتری از آن بشنویم.

یک عینک واقعیت افزوده جدید

Nreal Light را احتمالا بتوان جایگزینی برای Magic Leap شرکت گوگل دانست است. عینکی که می‌تواند ویدیو و تصاویر را روی دنیای واقعی قرار دهد.

یک عینک واقعیت افزوده جدید

این عینک با یک کابل به یک پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ متصل شده است، این پردازشگر همان نیرویی است که مغز متفکر گوشی سامسونگ نوت ۹ به شمار می‌رود. زاویه دید ۵۲ درجه‌ای این عینک، در حال حاضر به راحتی رقبا را به عقب می‌راند. قاب این عینک مجهز به میکروفون دوگانه و یک جفت بلندگو است تا به راحتی با کاربر ارتباط برقرار کند. هنوز قیمتی برای این محصول اعلام نشده اما انتظار می‌رود که در اواخر تابستان و یا اوایل پاییز سال جاری عرضه شود.

صفحه‌کلیدی با حروف تغییرپذیر

یک شرکت فرانسوی به نام Nemeio صفحه‌کلیدی را به نمایشگاه CES آورد که یک مشکل اساسی را حل می‌کند. مشکلی که افراد چندزبانه یا کاربران حرفه‌ای نرم‌افزارهای تخصصی بیشتر با آن درگیرند. حروف، اعداد و اشکال روی دکمه‌های این صفحه‌کلید قابل تغییرند. این صفحه کلید که با جوهر الکترونیک کار می‌کند، قابلیت شخصی‌سازی دارد. شما می‌توانید زبان‌های مختلف را روی آن نصب کرده یا بسته به نرم‌افزارهای مختلفی که نیاز دارید، برایش کلیک‌های میانبر با شکلک‌های دلخواه تعیین کنید.

 

مطالب مرتبط