گوشی هوشمند phoneKid مخصوص کودکان

همین چند روز پیش بود که یک رسانه در گزارشی عنوان کرد 47 درصد والدین آمریکایی بر این باورند که فرزند آن‌ها به استفاده از گوشی هوشمند اعتیاد دارد. اما دیگر نگران نباشید، زیرا این درصد به زودی کاهش پیدا خواهد کرد. یک شرکت اسپانیایی به نام EscudoWeb که ارائه کننده محصولات آموزشی است، با یک دستاورد جدید در نمایشگاه MWC 2018 حاضر شد. این محصول که phoneKid نام دارد، در واقع یک گوشی اندرویدی مخصوص کودکان است که به والدیت اجازه می‌دهد در استفاده فرزندشان از گوشی هوشمند، به آن نظارت داشته باشند.

گوشی هوشمند phoneKid که از یک نسخه تغییر پیدا کرده اندروید به منظور جلوگیری از محدودیت‌های امنیتی توسط کودکان استفاده می‌کند، به والدین اجازه می‌دهد تا زمانی که فرزند آن‌ها از هر اپلیکیشنی استفاده می‌کند، به صورت مستقیم بر روی آن نظارت داشته باشند. شما می‌توانید مشخص کنید که کودکتان به چه برنامه‌هایی دسترسی داشته باشد یا در این راستا پروفایل‌های کاربری را برای دسترسی به طیفی از برنامه‌ها تنظیم کنید.

به طور مثال اگر شما پروفایل Study Mode یا حالت مطالعه را فعال کرده باشید، نوجوان شما تنها به اپلیکیشن‌هایی که با مطالعه همخوانی دارد نظیر ماشین حساب، آفیس ورد و غیره دسترسی خواهد داشت. شما می‌توانید صفحه هوم گوشی خود را مسدود کنید و در عوض لیستی از فعالیت‌های فرمایشی را جایگزین آن کنید تا فرزند شما پس از انجام هر کدام از آن‌ها، موارد دیگر را انجام داده و پس از اتمام آن‌ها به صفحه گوشی دسترسی پیدا کند.

در اینجا برخی محدود کننده‌هایی نیز وجود دارد که تمامی راه‌های فرار کودکان برای کاهش کنترل شما بر روی گوشی را می‌گیرد. به طور مثال فرزند شما قادر به خاموش کردن گوشی و یا قطع ردیاب مکانی نیست.

مطالب مرتبط