یازدهمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای کشور در البرز

دبیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک گفت: البرز به دلیل برخورداری از مراکز دانشگاهی و صنایع بزرگ پتانسیل خوبی در حوزه تولید فناوری و توسعه فن‌بازارها دارد.

تهمورث لاهوتی روز یکشنبه، ۲۷ آبان در یازدهمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای کشور که در مجتمع فرهنگی وتفریحی دشت بهشت مشکین دشت استان البرز برگزار شد، اظهارکرد: شفاف‌سازی و تقویت بازار فناوری ابزاری است که برای تسهیل توسعه امور استفاده می‌شود و فن بازار در دنیای رقابتی اقتصاد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: فن بازارها از یک سو ابزارهای مورد نیاز بخش‌های تحقیق و توسعه صنایع برای دستیابی به فناوری را فراهم می‌کنند و از سوی دیگر با رساندن اطلاعات فناوری و دستاوردهای علمی و پژوهشی، محصولات خود را به متقاضیان و سرمایه‌گذاران معرفی می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه متاسفانه فن بازارها به عنوان بازوی صنایع و واحدهای تولیدی تا کنون به طور مطلوب به جامعه معرفی نشده‌اند، افزود: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما باید برای معرفی فن بازارها فعالیت بیشتری داشته باشند.

لاهوتی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۴۷ نیاز فناورانه با کمک فن بازارها در حوزه صنایع کوچک و متوسط کشور شناسایی و مستندسازی شده است، گفت: آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، سمنان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، فارس، یزد و گلستان از جمله استان‌هایی هستند که از خدمات فن بازارها بهره‌مند شده‌اند.

دبیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک در پایان بیان کرد: البرز به دلیل برخورداری از مراکز دانشگاهی و صنایع بزرگ پتانسیل خوبی در حوزه تولید فناوری و توسعه فن بازارها دارد.

یازدهمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای کشور با هدف بررسی نیازهای تولید و صنعتی کشور در البرز برگزار شد.

مطالب مرتبط