توسعه یک خودر مجهز به فناوری ۵G و سیستم تشخیص چهره

یک خودروی شاسی‌بلند برقی موسوم به “HiPhi ۱” به تازگی توسعه یافته که مجهز به فناوری ۵G و سیستم تشخیص چهره برای باز شدن قفل درب‌ها است.

به گزارش انگجت، چگونه می‌توان در دریایی از استارتاپ‌های توسعه خودروهای برقی ایستادگی و مقاومت کرد؟ ظاهرا پاسخ این سوال در استفاده از هر فناوری کلیدی ممکن است.

اکنون یک استارتاپ چینی به نام “هیومن هورایزنز”(Human Horizons) یک خودروی الکتریکی موسوم به “HiPhi ۱” معرفی کرده است که یک شاسی بلند(SUV) الکتریکی لوکس است.

طبق گزارش‌ها، این خودرو اولین خودروی تولیدی با پیوند ۵G به خودروهای متصل و شهرهای متصل است.

در حالی که این خودرو اکنون با شبکه LTE کار می‌کند، ممکن است حتی قبل از تلفن‌های همراه به نسل بعدی اینترنت متصل شود.

این شاسی‌بلند الکتریکی لوکس دارای شش صندلی و کلی ترفندهای فناورانه است. برای باز کردن قفل درب‌های این خودرو علاوه بر استفاده از تلفن همراه یا یک سوئیچ مخصوص می‌توان از فناوری تشخیص چهره نیز استفاده کرد.

درب‌های عقب هم شامل لولاهای متفاوت است که همانطور که در عکس مشاهده می‌شود به صورت متفاوت با خودروهای رایج باز می‌شود و حتی یک قسمت از سقف نیز باز می‌شود.

چراغ‌ها هم قابل برنامه‌ریزی هستند و می‌توان الگوهای مختلفی را برای نوردهی آنها تنظیم کرد.

اتاق این خودروی لوکس با ۹ نمایشگر پر شده است که بیش از حد نیاز به نظر می‌رسد.

Image result for HiPhi 1

این خودرو همچنین باید با دو موتور ۲۶۸ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۱۰۰ طی ۳.۹ ثانیه و توانایی پیمایش ۴۰۰ مایل با یک بار شارژ عملکرد خوبی از خود نشان دهد. این سطح از توانایی، خودران سطح ۳ محسوب می‌شود که به معنی “خودران مشروط” است.

به نظر می‌رسد “هیومن هورایزنز” با در نظر گرفتن فعالیت بسیاری دیگر از استارتاپ‌های مشابه و رقبا، کار سخت و فاصله زیادی با تولید این خودرو دارد.

این خودرو تا سال ۲۰۲۱ برای چینی‌ها آماده نخواهد شد و در مورد اینکه چه زمانی ممکن است به سایر کشورها برسد صحبتی مطرح نشده است. قیمتگذاری آن نیز هنوز مشخص نیست.

تیم توسعه فنی این شرکت توسط “مارک استنتون” از کهنه سربازان شرکت فورد و جگوار لندروور رهبری می‌شود، در حالی که “دینگ لی” و “کوین چن” بنیانگذاران این استارتاپ در بخش‌های منطقه‌ای فورد و جنرال موتورز نقش کلیدی داشته‌اند. بنابراین تجربه و تخصص کافی وجود دارد، اما چالش، انتقال این تجربه و تخصص به یک خودروی واقعی است.

منبع: ایسنا