آخرین رتبه ایران در فناوری نانو

آخرین رتبه ایران در فناوری نانو/ چین در صدر قرار گرفت

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: ایران تا ماه آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی رتبه چهارم را در میان کشورهای تولید کننده علم و فناوری نانو کسب کرده است.

به گزارش آردی نیوز،  جعفر مهراد  گفت: تعداد مقاله های فناوری نانو منتشره از سوی دانشگاه ها و مراکز علمی ایران که در ماه آوریل ۲۰۱۸ بروزآوری شده است ایران را در رتبه چهارم در بین کشورهای تولید کننده علم و فناوری نانو قرار داده است. وی افزود: این مقاله ها در پایگاه استنادی وب آو ساینس نمایه سازی شده است.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تاکید کرد: کشور چین با تولید ۱۵ هزار و ۲۷۰  مقاله در این حوزه رتبه اول را در اختیار دارد. مهراد اضافه کرد: رتبه های دوم تا پنجم به ترتیب به آمریکا با ۵ هزار و ۴۴۲ مقاله، هندوستان با ۳ هزار و ۲۲۴ مقاله، ایران ۲ هزار و ۳۰۰ مقاله و کره جنوبی ۲ هزار و ۲۴۳ مقاله اختصاص دارد.

وی عنوان کرد: کشورهای آلمان، ژاپن، انگلستان، فرانسه و اسپانیا به ترتیب با تولید ۱۷۷۰، ۱۶۵۲، ۱۱۸۱، ۱۱۵۷ و ۱۰۲۵ مقاله در ردیف های ششم تا دهم تولید علم و فناوری نانو قرار دارند.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تاکید کرد: متوسط استناد به مقاله های فناوری نانو در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱.۸۱ و متوسط استناد در پنج سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ برابر با ۱۷.۹۹ است.

مطالب مرتبط