راه اندازی آزمایشگاه فتونیک دانشگاه اصفهان

آزمایشگاه فتونیک دانشگاه اصفهان راه اندازی شد.

آزمایشگاه تحقیقاتی پیشرفته ‘ فتونیک مجتمع ‘ ( مدار مجتمع های نوری ) روز سه شنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه اصفهان راه اندازی شد.

به گزارش آردی نیوز، مدار مجتمع فتونیک یا مدار اپتیکی مجتمع، دستگاهی است که چندین عملکرد فتوتونی را در یک قطعه، به صورت مجتمع انجام می‌دهد و از این لحاظ مشابه مدار مجتمع الکترونیکی است.
تفاوت عمده‌ این مدار با نمونه‌ الکترونیکی آن در استفاده از سیگنال ‌های اپتیکی یا فتوتونی برای پردازش داده به‌ جای سیگنال‌های الکترونیکی است.
بنا به این گزارش، این آزمایشگاه با اعتبار حدود 60 میلیارد ریال و با حمایت معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه اصفهان و پژوهشکده الکترو اپتیک و لیزر صا ایران راه اندازی شده است.
این آزمایشگاه در رشته های فیزیک، مهندسی برق، فتونیک ، مهندسی الکترو اپتیک کاربرد دارد و از دستگاهها و تجهیزات پیشرفته ای برخوردار است .
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از افتتاح این آزمایشگاه از بخش های مختلف آن و همچنین از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان دیدن کرد.
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری صبح سه شنبه به منظور افتتاح چند طرح دانشگاهی، دیدار با مسئولان استان و دانشگاههای اصفهان و مدیران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان همچنین حضور در مراسم چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان وارد این شهر شد.
دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است.
اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور با 176 مرکز آموزش عالی و 330 هزار دانشجوی در حال تحصیل است.

مطالب مرتبط