آزمایش پهپاد تجسسی خورشیدی انگلیس

پهپاد تجسسی ارتش انگلیس که با نیروی خورشید کار می‌کند، به زودی مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از تک‌رادار، پهپاد خورشیدی ارتش انگلیس، در فرودگاه “فارنبرو”(Farnborough) این کشور به پرواز در خواهد آمد.

ارتش انگلیس، پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد برای اهداف سری خود یک پهپاد خورشیدی بسازد که بتواند یک سال بدون نیاز به سوخت یا عملیات نگهداری در آسمان پرواز کند.

این پهپاد موسوم به “PHASA-35” که ساخت شرکت “BAE Systems” است، 35 متر طول دارد و می‌تواند 15 کیلوگرم بار مفید را حمل کند. شرکت “BAE Systems” این پروژه را با همکاری شرکت “پریسماتیک”(Prismatic) که متخصص ساخت سیستم‌های پهپاد است، انجام می‌دهد.

“جاناتان دیکسون”(Jonathan Dixon)، مدیر بخش مهندسی شرکت “پریسماتیک” گفت: ما قصد داریم این پهپاد را تا حد امکان آزمایش کنیم که شاید ماهها و یا حتی سال‌ها زمان ببرد.

از آنجا که PHASA-35 برای اهداف تجسسی ارتش انگلیس ساخته شده، به عنوان یک “پهپاد تجسسی” شناخته می‌شود و سرنشینی ندارد. این پهپاد بدون سرنشین، نیروی مورد استفاده خود را با نیروی خورشید تامین و باتری‌هایش را برای عملیات شبانه شارژ می‌کند؛ در نتیجه نسبت به ماهواره‌های کنونی، هزینه کمتری دارد.

PHASA-35، قابلیت برقراری ارتباط با مناطق دورافتاده را دارد و می‌توان آن را برای عملیات نظامی، امنیتی، نظارتی و حتی تصویربرداری از محیط زیست به کار گرفت. این پهپاد، به دلیل داشتن باتری‌های خورشیدی و وزن کم می‌تواند به طور مداوم در ارتفاع بالا پرواز کند.

آزمایش‌های اصلی این پهپاد، سال آینده صورت می‌گیرند و ممکن است در سال‌ 2020 یا 2021 برای فروش عرضه شود. /ایسنا

مطالب مرتبط