ربات هوشمند فروشگاه در تعامل با مشتریان

آشنایی با ربات هوشمند ویژه فروشگاه ها / تعامل با مشتریان

یک شرکت ژاپنی اقدام به طراحی نوعی ربات کرده که می تواند وظایف متعددی را بر عهده بگیرد.از صحبت کردن با مشتریان تا فروش محصولات.

به گزارش نیوزویک،این ربات موسوم به «RoboPin» می تواند به طور روزانه در اماکن پر ترددی مثل سوپرمارکت ها حضور داشته باشد و در خصوص قیمت و خواص محصولات به خریداران مشاوره ارائه دهد.

شرکت فن آوری ژاپنی «Fujitsu» امسال در نمایشگاه رباتیک خود از این ربات هوشمند رونمایی کرد. این ربات هوشمند شباهت های بسیاری با ربات راهنمایی دارد که در شهرک والت دیزنی به بازدیدکنندگان مشاوره ارائه می دهد.

در مرکز سر این ربات نوعی دوربین مثل یک حلقه درخشان طراحی شده است. این ربات به حسگرهای لمسی مجهز است بنابراین می تواند با لمس شخص واکنش نشان دهد. در ضمن می تواند اطلاعات خوراکی ها را نمایش دهد. برای مثال بگوید خوراکی ها از چه سطح کیفیتی برخوردار است. ربات هوشمند در برابر کاربران می گوید: « آن را امتحان نکنید» یا «خوشمزه» است.

این ربات در حال حاضر در یک سوپر مارکت زنجیره ای به نام فامیلی مارت به شکل آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است. این ربات قادر است حتی با گردشگران و افرادی که برای اولین بار به کشور سفرکرده اند ارتباط برقرار کند.

هوش مصنوعی این ربات از سطح بسیار بالایی برخوردار است، البته این ربات هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد، اما به زودی وارد بازارهای ژاپن و تایوان می شود.

منبع : آی تی انتخاب

مطالب مرتبط