آیا فعالیت بدنی حین کار نیز به اندازه ورزش کردن برای قلب مفید است؟

کارشناسان می‌گویند تاثیر ورزش در اوقات فراغت بر سلامتی قلب بیش از تاثیر فعالیت بدنی حین کار است.

به نوشته سایت خبرهای پزشکی «وب ام‌دی»، پژوهشی که نتایج آن در ماه آوریل منتشر شد، نشان داده است که ورزش‌ها و فعالیت‌های فیزیکی حین کار حتی ممکن است برای سلامتی قلب مضر باشند.

سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا فعالیت فیزیکی را برای حفظ و بهبود سلامتی ضروری دانسته‌اند. این سازمان‌ها تمایزی بین فعالیت فیزیکی در اوقات فراغت و هنگام کار قائل نشده‌اند. با این وجود، برخی تحقیقات نشان داده‌اند که فعالیت فیزیکی حین کار ممکن است مزایای برابری با ورزش در اوغات فراغت نداشته باشد، و حتی خطر بیماری‌های قلبی را بالا ببرد.

دکتر آندریاس هولترمن، نویسنده اصلی این مطالعه از مرکز پژوهشی ملی محیط کار در شهر کپنهاگ دانمارک، به «وب ام‌دی» می‌گوید که تفاوت بین ورزش در اوقات فراغت و ورزش در محیط کار، پدیده‌ای است که گاه «پارادوکس فعالیت بدنی» نامیده می‌شود.

وی گفت: «یافته های ما نشان می‌دهد که پزشکان، بیماران، و مدیران باید توجه داشته باشند که انجام کارهایی که مستلزم انجام فعالیت‌های فیزیکی هستند، ممکن است تاثیری بر تناسب اندام و سلامت کارگران نگذارند؛ در حالی که ورزش‌هایی که در اوقات فراغت انجام می‌شوند برای سلامتی مفید هستند.»

مطالب مرتبط