آیفون ۱۳؛ گزارش جدیدی درباره آینده‌ تلفن‌های اپل

یک تحلیلگر معتبر می‌گوید که آیفون ۱۳ طیف وسیعی از ویژگی‌ها را با خود خواهد داشت

یک تحلیلگر معتبر، برنامه‌های اپل برای آیفون‌های آینده را با جزئیات فاش کرده است. به گزارش پایگاه خبری تحقیق و توسعه، این گزارش جدید مدعی است که آیفون ۱۳ طیف وسیعی از ویژگی‌ها را با خود خواهد داشت؛ از جمله صفحه نمایشی که قابل بازیاب یا «ریفرش» بسیار سریع‌تر است و دوربینی که با برشی کوچک‌تر در قسمت بالای صفحه نمایش قرار دارد. بر اساس شایعات، در این محصول دوربین هم به‌روزرسانی شده و تغییرات بیشتری به همراه خواهد داشت.

به گفته مینگ-چی کوئو، تحلیلگر مشهور، طراحی ظاهری تلفن جدید تغییر عمده‌ای نخواهد کرد و تنها به جای «پیشانی» که از زمان ساخت آیفون ایکس در تمام مدل‌ها وجود داشته،یک «دوربین حفره‌ای» به گوشی اضافه خواهد شد.

او گفت که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ یا اواخر همین امسال، اپل نسخه جدیدی از آیفون اس‌ای را وارد بازار کند. در این گزارش آمده که، گرچه قرار است طراحی آن از جمله دکمه خانه در پایین صفحه که مدت‌ها است از گوشی‌های اپل حذف شده تغییر چندانی نکند، اما فناوری پنج جی (5G) و پردازنده سریع‌تر به آن اضافه خواهد شد.

وی گفت که در سال ۲۰۲۳، برنامه‌های آینده‌نگرانه‌تر، از جمله گوشی تاشو، معرفی خواهند شد.

اما پیش از همه این‌ها، نوبت آیفون ۱۳یا هر نامی است که اپل برای گوشی‌های جدیدی که در پایان سال جاری میلادی وارد بازار خواهد کرد، انتخاب می‌کند. این گوشی تغییرات زیادی نخواهد داشت: آن‌ها هم مانند آیفون ۱۲ در چهار مدل و با طراحی مشابه آن ارائه خواهند شد.

بزرگ‌ترین ویژگی گوشی جدید صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی است که به آن اجازه می‌دهد با سرعت بیشتری بازیابی (ریفرش) شود و تصویر شفاف‌تری داشته باشد. این ویژگی در آیپد پرو اعمال شد، اما گفته می‌شود که اپل در زمینه‌ شارژی که صفحه نمایش «پروموشن» مصرف می‌کند، دچار مشکل شده و در تلاش است تا این مشکل را در آیفون ۱۳ رفع کند و باتری بیش از حد مصرف نشود.

او می‌گوید با وجود شایعات، از جمله گزارش‌های شخص آقای کوئو مبنی بر این‌که اپل امسال اولین تلفن بی‌سیم خود را وارد بازار خواهد کرد، پورت آیفون ۱۳ تغییر نخواهد کرد. او در گزارشی که مک‌رومز برای اولین بار منتشر کرد، گفت که اپل امسال شارژر «مگ‌سیف» خود را معرفی کرد که ظاهرا به آینده‌ احتمالی پورت لایتنینگ اشاره دارد، اما اکوسیستم هنوز «برای آن آمادگی ندارد.»

این گوشی‌ها باتری‌های بزرگ‌تری خواهند داشت که با صرفه‌جویی در فضای مورد استفاده، برای قسمت‌هایی چون جای سیم‌کارت و قطعات نازک‌تر شناسه چهره ممکن شده است. او گفت این بدان معنا است که گوشی‌‌ها کمی سنگین‌تر خواهند بود.

تلفن‌های جدید به دوربین‌های بهتر همراه با فناوری تثبیت‌کننده تصویر که در آیفون ۱۲ پرو مکس وجود دارد مجهز خواهند بود. نسخه‌های پرو همچنین از لنز دوربین با زاویه بسیار باز و دریچه گشاد‌تر برای عملکرد بهتر در نور کم برخوردار خواهند بود.

مطالب مرتبط