آی‌مک جدید، بسیار بزرگ خواهد بود؛ به مراتب بزرگتر از آی‌مک کنونی

بر اساس شایعات جدید، اپل برای رونمایی از بزرگترین «آی‌مک» خود که از تمام نمونه‌های قبلی بزرگتر است، آماده می‌شود. یک افشاگر اخبار محرمانه در توییتر با نام کاربری l0vetodream،  که در گذشته هم جزئیاتی از محصولات اپل را قبل از رونمایی آن‌ها به درستی افشا کرده بود، اینک چنین توییت کرده است که آی‌مک جدید، بسیار بزرگ خواهد بود؛ به مراتب بزرگتر از آی‌مک کنونی.خط تولید کنونی آی‌مک اپل، در حال حاضر دو نسخه ۲۱.۵ اینچی و ۲۷ اینچی تولید می‌کند. دومین نسخه یعنی آی‌مک ۲۷ اینچی، بزرگترین آی‌مکی است که تاکنون تولید شده است.

بر اساس شایعه جدید، آی‌مک‌ها حتی از این هم بزرگتر خواهند شد. اپل در حال حاضر برای «پرو دیسپلی XDR» خود، صفحه نمایش ۳۲ اینچی تولید می‌کند و قصد دارد از آن در مک‌پرو استفاده کند و از این رو ممکن است که صفحه نمایش جدید از این هم بزرگتر باشد.

قیمت «پرو دیسپلی XDR» اپل، چهار هزار و ۹۹۹  دلار است و طیفی از فناوری‌ها -شامل روشنایی قوی و دقت در رنگ‌ها- در آن به کار رفته و برای استفاده کاربران حرفه‌ای طراحی شده است. از این رو،  اپل احتمالا چنین کارایی و عملکردی را در آی‌مک عرضه نخواهد کرد اما ممکن است برخی از این طراحی‌ها را از آن اقتباس کند.

گزارش‌های قبلی نشان می‌دادند که آی‌مک جدید اپل ممکن است بدون آن که ابعاد و اندازه بزرگتری داشته باشد، صفحه نمایش بزرگتری داشته باشد زیرا فناوری‌های جدید، به اپل  امکان داده است که بخشی از لبه‌های شیب‌دار که صفحه نمایش را احاطه می‌کردند، حذف کند.

سایر گزارش‌ها -شامل گزارش بلومبرگ- حاکی از آن بودند که صفحه نمایش آی‌مک دوباره و از نو، طراحی خواهد شد. آی‌مک جدید می‌تواند تا حدی شبیه «پرو دیسپلی XDR» باشد و در عین حال، کمی هم به ظاهر با زوایای تخت که با آی‌پد شروع شد و به آیفون هم راه پیدا کرد، شبیه باشد.

از سال ۲۰۱۴ که آی‌مک صفحه نمایش جدیدی پیدا کرد، دیگر ظاهر جدیدی نداشته است. طراحی پایه و اولیه شامل لبه شیب‌دار سیاه، در کنار برآمدگی آلومینیومی، از حدود اواخر سال ۲۰۰۰، بدون تغییر باقی مانده است. اپل زمانی که در ماه گذشته اعلام کرد فروش آی‌مک پرو را که در سال ۲۰۱۷، قدرتمندترین و گرانترین محصول اضافه شده به خط تولید اپل به شمار می‌رفت، متوقف می‌کند، نشانه‌هایی از تغییرات آشکار در خط تولید آی‌مک را بروز داده بود.

رایانه‌های جدید احتمالا در برگیرنده نسخه‌هایی از تراشه‌های سیلیکونی جدید اپل خواهند بود که اواخر سال گذشته، برای اولین بار از آن‌ها در مک بوک‌های جدید و مک‌مینی استفاده شد. هنوز مشخص نیست که این تراشه‌ها، پردازشگرهای ام۱ خواهند بود که با آن رایانه‌ها به بازار آمد یا این که نسخه تغییریافته یا به‌روزرسانی شده آن هستند.

انتظار می‌رود خبر تولید آی‌مک جدید، در ماه‌های آینده اعلام شود و ممکن است که اپل، تولید آن را در جریان اجلاس جهانی طراحان و سازندگان خود که برای اوایل ماه ژوئن برنامه‌ریزی شده است و مانند سال گذشته به صورت آنلاین برگزار خواهد شد، آغاز کند.

مطالب مرتبط