ابداع سطل زباله خودکار با قابلیت تعویض کیسه زباله

یک شرکت کانادایی، نوعی سطل زباله خودکار ابداع کرده که می‌تواند بدون نیاز به کمک کاربر، کیسه زباله را تعویض کند.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از ورج، شرکت کانادایی “نکتک لبز”(Knectek Labs)، نوعی سطل زباله خودکار ابداع کرده که می‌تواند در خود را بدون نیاز به لمس شدن توسط کاربر باز کند و پس از پر شدن کیسه زباله، آن را به صورت بسته‌بندی شده به کاربر تحویل دهد.

این سطل زباله موسوم به “تاونیو”(Townew)، به یک بخش تعویض مجهز است که مواد قابل بازیافت کافی را برای ارائه ۲۵ کیسه زباله دارد. طراحی سطل به گونه‌ای است که بدون نیاز به لمس شدن با دست، باز می‌شود. هنگامی که سطل پر می‌شود، کاربر می‌تواند کیسه زباله را با فشار دان دکمه‌ای که روی سطل قرار دارد، تحویل بگیرد. پس از بسته شدن در سطل، کیسه بعد به صورت خودکار آماده می‌شود. اگر در سطل به خاطر پر شدن بسته نشود، سطل به صورت خودکار، قسمت بالای کیسه را بالا می‌برد تا آن را بسته‌بندی کند.

تاونیو، به حسگرهای مادون قرمز مجهز است که می‌توانند حرکت را تا فاصله ۳۵ سانتی‌متری تشخیص دهند. کیسه‌ها با کمک فناوری ترموپلاستیک، برش زده و بسته‌بندی می‌شوند. باتری قابل شارژ این سطل می‌تواند پس از ۱۰ ساعت شارژ، تا یک ماه کارآیی دارد.

ظرفیت تاونیو فقط ۱۵.۵ لیتر است که در مقایسه با استانداردهای مربوط به آشپزخانه‌های آمریکایی، کوچک به نظر می‌رسد. کیسه‌های زباله‌ای که در این سطل استفاده می‌شوند، سازگار با محیط زیست نیستند و کاربر باید هر ماه، قسمت پلاستیکی سطل را دور بیندازد. در هر حال، شاید یک طراحی بهتر بتواند جایگزینی برای قسمت پلاستیکی سطل ارائه دهد.

ابداع سطل زباله تاونیو، در سال ۲۰۱۸ و روی پلتفرم شرکت‌های “شیائومی”(Xiaomi) و “جی‌دی”(JD) صورت گرفت. این محصول اکنون پس از موفقیت در سایت “ایندی‌گوگو”(Indiegogo)، در آمریکای شمالی و اروپا به بازار عرضه می‌شود. امکان خرید این محصول، با قیمت ۹۹.۹۵ دلار و به صورت مستقیم از سایت سازنده آن و همچنین سایت آمازون وجود دارد.

قیمت قسمت قابل تعویض سطل نیز که معمولا تا ۳۰ روز کارآیی دارد، ۱۷.۹۵ دلار برای یک مجموعه سه‌تایی قابل بازیافت، ۲۶.۹۵ دلار برای یک مجموعه سه‌تایی قابل تجزیه زیستی و ۲۹.۹۵ دلار برای یک مجموعه شش‌تایی قابل تجزیه زیستی تعیین شده است. /ایسنا

مطالب مرتبط