اتصال از راه دور تلویزیون‌های مدل ۲۰۱۹ به رایانه و موبایل

یکی از غول‌های فناوری آسیای شرقی تصمیم دارد از سال جدید میلادی، تلویزیون‌های خود را طوری طراحی کند تا از راه دور و بی‌سیم به رایانه شخصی و گوشی هوشمند کاربران متصل شود. شرکت سامسونگ می‌خواهد از سال جدید میلادی تلویزیون‌های هوشمندی تولید کند که بی‌واسطه به رایانه شخصی کاربران متصل شود تا کاربران بتوانند با برنامه‌های موجود در رایانه و موبایل خود از طریق تلویزیون کار کنند. مدل‌های هوشمند تلویزیون‌های سامسونگ برای سال ۲۰۱۹ و پس از آن، قدرت کنترل و نمایش برنامه‌های سازگار را بر روی رایانه، لپ‌تاپ یا گوشی‌های هوشمند کاربر فراهم می‌کند.

این امر با یک ویژگی جدید به نام “دسترسی از راه دور”(Remote Access) میسر می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق اتصال بی‌سیم از راه دور به سایر دستگاه‌های خود دسترسی پیدا کنند.

این فناوری برای دسکتاپ، از طریق یک شبکه آی‌پی(IP) قابل دسترس است، در حالی که برای لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های همراه، از طریق شبکه وای-فای میسر خواهد بود.

شما تنها لازم است به سادگی یک موس و یک کیبورد را به تلویزیون هوشمند خود متصل کنید تا بتوانید از آن به عنوان یک رایانه شخصی استفاده کنید. تصور کنید شما در اتاق نشیمن هستید و لپ‌تاپ شما در اتاق خواب قرار دارد. با این فناوری می‌توانید همینطور که در نشیمن هستید، با رایانه خود در اتاق خواب کار کنید.

یا آیا می‌خواهید بازی‌های روی گوشی خود را روی صفحه نمایش بسیار بزرگتری بازی کنید؟ این ویژگی این امکان را به شما می‌دهد.

علاوه بر این‌ها، امکان دسترسی به سرویس ابری و مرورگر اینترنت نیز فراهم است، بنابراین می‌توانید فایل‌های کاری را به طور مستقیم بر روی تلویزیون باز کنید.

“هیوگون لی” مدیر اجرایی ویژوال بیسیک سامسونگ گفت: سامسونگ متعهد به ایجاد یک تجربه کاربری بصری و راحت برای مصرف‌کنندگان است. با سیستم “دسترسی از راه دور”، مشتریان قادر خواهند بود به راحتی به برنامه‌های تلویزیونی مختلف، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های ابری نصب شده در دستگاه‌های متصل به طور مستقیم از طریق صفحه تلویزیون خود دسترسی داشته باشند. ما همچنان با شرکای خود همکاری خواهیم کرد تا میزان سازگاری “دسترسی از راه دور” را گسترش دهیم و خدمات بیشتر به کاربران خود ارائه دهیم.

از آنجایی که به نظر نمی‌رسد که فعلا همه برنامه‌ها با این ویژگی سازگار باشند، پس نباید انتظار داشته باشید بتوانید هر چیزی را که می‌خواهید، روی تلویزیون جدید خود باز کنید.

خبر خوب این است که کاربران می‌توانند “دسترسی از راه دور” را در هر نقطه از جهان و نه فقط در بازارهای منتخب تجربه کنند./ایسنا

مطالب مرتبط