اتصال مغز انسان به اینترنت به کمک هوش مصنوعی

پژوهشگران بر این باورند که تا چند دهه آتی بشر قادر خواهد بود به مدد ترکیبی از فناوری نانو، هوش مصنوعی و دیگر روش‌های رایج رایانشی، مغز خود را به شبکه‌ای از رایانه‌ها وصل کرده و به‌این‌ترتیب در کسری از ثانیه از اینترنت، اطلاعات بگیرد.
به استناد مقاله‌ای که به‌تازگی در مجله Frontiers in Neuroscience منتشر شده است، مجموعه‌ای از ریز ربات‌ها (nanobots) که در مغز انسان کار گذاشته می‌شوند می‌توانند با ایفای نقش رابط میان مغز و ابررایانه‌ها، امکان دانلود «ماتریکسی» یا سریع اطلاعات را فراهم کنند.
«رابرت جونیور فریتاس» نویسنده اصلی این گزارش می‌گوید: «این ریز ربات‌ها مسیر خود را در رگ‌های انسان پیدا می‌کنند و با عبور از موانع خونی-مغزی دقیقا در میان – یا حتی درون – سلول‌های مغز جای می‌گیرند.»
به گفته وی، این ریز ربات‌ها سپس با هدف نظارت ذهنی و استخراج بی‌درنگ اطلاعات، به‌طور بی‌سیم اطلاعات کدگذاری شده را از یک شبکه ابررایانه به مغز منتقل می‌کند.
به گفته پژوهشگران، این همکنش‌ها تنها به ارتباط مغز انسان با رایانه‌ها خلاصه نمی‌شود. شبکه‌ای از مغزهای مجهز به این فناوری می‌توانند به تشکیل آنچه این پژوهشگران «اَبَرمغز جهانی» می‌نامند منجر شود که امکان تفکر جمعی را فراهم می‌کند./ایرنا
مطالب مرتبط