اثربخشی واکسن کرونای نواواکس در برابر ویروس کرونا بیش از ۹۰ درصد است

شرکت داروسازی نواواکس داده‌های آزمایش‌های بالینی نهایی واکسن کرونای تولیدی خود در آمریکا را منتشر کرد. این آزمایش‌ها نشان می‌دهد، میزان اثربخشی واکسن کرونای نواواکس در برابر ویروس کرونا بیش از ۹۰ درصد است.

تا پاییز امسال به احتمال قوی واکسنی جدید برای مقابله با کرونا عرضه خواهد شد. شرکت داروسازی آمریکایی نواواکس از اثربخشی درخور توجه واکسن کرونای خود خبر داده است.

نواواکس دوشنبه ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) با انتشار داده‌های کارآزمایی بالینی نهایی اعلام کرد که این داده‌ها اثربخشی بیش از ۹۰ درصدی واکسن تولیدی این شرکت در برابر گونه‌های غالب ویروس کرونا را نشان می‌دهد.

این شرکت داروسازی همچنین گفته است که در آزمایش‌های بالینی نهایی واکسن نواواکس حدود ۳۰ هزار داوطلب در آمریکا و مکزیک شرکت داشتند.

واکسن نواواکس بر اساس پروتئین‌های ویروس کرونا ساخته شده و در آن از قطعات خالص‌شده ویروس برای تحریک پاسخ ایمنی استفاده می‌شود.

قرار است که درخواست مجوز اضطراری برای واکسن کرونا تولیدی این شرکت در آمریکا و اروپا تا پایان ماه سپتامبر سال جاری میلادی ارائه شود.

نواواکس اعلام کرده که تا آن زمان می‌تواند ماهانه تا یکصد میلیون دوز واکسن کرونا تولید کند. واکسن کرونای نواواکس به راحتی قابل حمل و در یخچال عادی قابل نگهداری است.

از این رو پیش‌بینی می‌شود که این واکسن به ویژه در کشورهای فقیر و در حال توسعه نقش مهمی در مقابله با همه‌گیری کرونا و مهار پاندمی بازی کند.

مطالب مرتبط