اجازه پرتاب به موشکی که با چاپگر سه بعدی ساخته شده است

نیروی هوایی آمریکا اجازه استفاده از سکوی پرتاب فضایی “کیپ کاناورال” را به یک استارتاپ فضایی که از موشک چاپ سه‌بعدی استفاده می‌کند،صادر کرده است. یک استارتاپ فضایی موسوم به “ریلویتی اسپیس”(Relativity Space) که از فناوری چاپ سه بعدی برای ساخت موشک استفاده می‌کند، اجازه پرتاب از سکوی پرتاب کیپ کاناورال را دریافت کرده است.

نتیجه تصویری برای ‪Relativity Space‬‏

این شرکت خبر از عقد یک قرارداد پنج ساله با نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا داد که طی آن به این شرکت اجازه می‌دهد تا از مجتمع پرتابی ایستگاه کیپ کاناورال در فلوریدا استفاده کند.

این استارتاپ چهارمین شرکت خصوصی است که می‌تواند به این مجموعه دسترسی داشته باشد و از هم‌اکنون به شرکت اسپیس‌ایکس متعلق به ایلان ماسک، شرکت بلو اوریجین متعلق به جف بزوس و اتحادیه پرتاب‌های فضایی آمریکا پیوست.

این شرکت معتقد است با کسب اجازه مبنی بر استفاده از این مجموعه پرتابی، حدود چهار سال جلو افتاده است، زیرا ساخت یک سکوی پرتاب به همین اندازه طول می‌کشد.

این شرکت قصد دارد اولین محموله خود را تا سال 2020 به مدار زیرین زمین برساند.

انتظار می‌رود که موشک چاپ سه بعدی شده این شرکت موسوم به “تران 1″(Terran 1) بتواند تا 1200 کیلوگرم محموله را حمل کند.

هر پرتاب حدود 10 میلیون دلار هزینه خواهد داشت و شرکت “رلتیویتی اسپیس” در حال حاضر بیش از 1 میلیارد دلار برای پرتاب‌های خود سرمایه‌گذاری کرده است.

شایان ذکر است که “تیم الیس”(Tim Ellis) مدیر این شرکت، توسط “مایک پنس” معاون رئیس جمهور آمریکا در سال گذشته به عضویت شورای مشاوره‌ ملی فضایی آمریکا درآمد. مدیران شرکت‌های اسپیس‌ایکس، بلو اوریجین و اتحادیه پرتاب‌های آمریکا نیز عضو این شورا هستند.

مطالب مرتبط