ارتباط هوشمند خودروهای تویوتا

ارتباط هوشمند خودروهای تویوتا تا سال 2021

سیستم ارتباط خودرویی یکی از روش‌های نوین خودروسازان برای افزایش ایمنی خودروها و جلوگیری از بروز تصادفات است.

تویوتا به‌عنوان یکی از پیشگامان استفاده از فناوری‌های نوین در خودروها، به‌تازگی اعلام کرده که تا سال 2021 سیستم ارتباط خودرویی در بخشی از خودروهای این شرکت استفاده خواهد شد و پس‌ازآن تا سال 2025 این سیستم در تمام مدل‌های این شرکت استفاده خواهد شد.

به گزارش نشریه فوربس این فناوری که مبتنی بر وای‌فای است پیش‌تر توسط شرکت جنرال‌موتورز نیز معرفی‌شده بود، اما این خودروساز آمریکایی در عرضه تجاری این فناوری چندان موفق عمل‌نکرده است.

عرضه این فناوری ارتباطی بخشی از برنامه افزایش ایمنی خودرو است که تولید و توسعه سامانه کمکی و ایمنی تویوتا موسوم به «سیف» نیز در قالب همین برنامه صورت می‌گیرد. تویوتا برنامه توسعه این فناوری را ازآن‌رو اعلام کرده است که دیگر خودروسازان نیز به استفاده از فناوری‌های ارتباطی تشویق شوند.

به گزارش دنیای اقتصاد، فولکس‌واگن آلمان هم اعلام کرده است از سال آینده به‌تدریج این فناوری را در تولیدات خود به کار خواهد گرفت.

در این سیستم خودروها به‌صورت هوشمند با یکدیگر در ارتباط هستند و در هنگام بروز اتفاقات غیرطبیعی مانند آب‌گرفتگی در مسیر حرکت، تصادف، یخ‌زدگی، انسداد جاده یا … خودرو نزدیک‌تر به دیگر خودروها اطلاع می‌دهد تا راننده خودرو از بروز این رخداد مطلع شود و غافلگیر نشود.

این سیستم در سر چهارراه‌هایی هم که دارای چراغ راهنمایی نیستند به کمک‌راننده‌ها می‌آید و حرکت خودروهای دیگر در چهارراه را به اطلاع راننده می‌رساند.

به‌طورکلی این شبکه موجب کاهش احتمال تصادف و حوادث رانندگی می‌شود.

مطالب مرتبط