استفاده از سگ رباتیک توسط پلیس آمریکا

گزارش‌ها حاکی از آن است که سگ رباتیک شرکت “بوستون دینامیکز”(Boston Dynamics) توسط پلیس ایالت ماساچوست مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از انگجت، تاکنون “بوستون دینامیکز”(Boston Dynamics) به دنبال راه‌هایی بوده که ربات‌های خود را بکار گیرد.

اما به نظر می‌رسد که این شرکت از ربات خود در چند سرویس استفاده کرده است.

در این راستا پلیس ایالت “ماساچوست” آمریکا در بخش خنثی سازی بمب و طی ماه‌های اوت تا نوامبر، سگ رباتیک این شرکت موسوم به “اسپات”(Spot) را اجاره کرده است.

سخنگوی پلیس گفته که این ربات به عنوان یک دستگاه رصدکننده کنترل از راه دور بکار گرفته شده تا دستگاه‌های مشکوک و موقعیت‌های خطرناک را شناسایی و رصد کند.

این ربات علاوه بر استفاده در امر آموزش، در دو حادثه مورد استفاده پلیس قرار گرفت.

هنوز دقیقا مشخص نیست که اسپات تا چه اندازه خودمختار بوده است ولی پلیس گفته که نرم‌افزار این ربات شخصی‌سازی یا تجهیز به سلاح نشده است.

البته اگر پلیس می‌خواست هم نمی‌توانست این ربات را به اسلحه مجهز کند زیرا مجوز اسپات استفاده از آن برای هرگونه کاری که به مردم آسیب می‌زند و یا باعث ایجاد رعب و وحشت در آن‌ها می‌شود را ممنوع اعلام کرده است.

“میشل پری”(Michael Perry) از شرکت  “بوستون دینامیکز” اظهار کرد، این ربات یک هدف صلح‌آمیز دارد به نحوی‌ که به جای فروش آنها، این ربات‌ها اجاره داده می‌شوند.

به این ترتیب اجاره دادن ربات‌ها باعث می‌شود “بوستون دینامیکز” راجع به مشتریان خود حساس باشد و در صورت نقض تعهدات، به پیگیری موضوع بپردازد.

سگ رباتیک اسپات توانایی دویدن با سرعت ۱.۶ متر بر ثانیه و حمل بار تا ۱۴ کیلوگرم را داشته و به کمک دوربین‌های ضدآب خود دید ۳۶۰ درجه‌ای از محیط پیرامون خود دارد و می‌تواند در دمای منفی ۲۰ تا ۴۵ درجه سلسیوس فعالیت کند. /ایسنا

مطالب مرتبط