اقدامات مرکز رشد و فناوری دارویی علوم‌پزشکی مشهد برای مقابله با کرونا

مدیر مرکز رشد و فناوری دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تشریح اقدامات این مرکز برای مقابله با کرونا ویروس گفت: در حال حاضر ۴ شرکت فناور زیر پوشش این مرکز بنا به نیاز جامعه خط تولید خود را در مسیر تولید ژل‌ها و محلول‌های ضدعفونی قرار دادند تا نیاز هموطنان به این محصولات پاسخ داده شود.

به گزارش آردی نیوز به نقل از ایسنا، دکتر هادی منوری با بیان اینکه مرکز رشد دارویی پژوهشکده بوعلی به منظور پاسخگویی هر چه بهتر و بیشتر به نیاز جامعه در خصوص محلول‌های ضدعفونی کننده، اقدام به تولید محلول‌های ضدعفونی کننده کرده است، خاطر نشان کرد: چهار شرکت فناور که در حوزه تولید دارو فعالیت می‌کنند، در حال حاضر به منظور پاسخ به نیاز جامعه اقدام به تولید ژل و محلول ضدعفونی‌کننده کردند.

وی با اشاره به اینکه این محلول‌های ضدعفونی کننده بر اساس فرمول‌های سازمان بهداشت جهانی تولید می‌شوند، گفت: سه روز پس از شیوع ویروس بیماری کووید-۱۹ نخستین خط تولید به منظور تولید مواد ضدعفونی‌کننده‌ها راه‌اندازی شد و شرکت‌های دیگر نیز به همان ترتیب وارد عرصه تولید شده‌اند.

مدیر مرکز رشد و فناوری دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بر اساس ظرفیت شرکت‌ها میزان تولید مواد ضدعفونی‌کننده متفاوت است، تصریح کرد: یکی از شرکت‌های بزرگ به تنهایی روزانه ۲۰ هزار عددمحلول ضدعفونی کننده تولید می‌کند؛ اما مهم‌ترین شرط در ادامه تولید محلول‌های ضدعفونی، وجود ماده اولیه و الکل است.

دکتر منوری اظهار کرد: در حال حاضر با شرکت‌های تولیدکننده الکل از طریق معاونت غذا ودارو در تعامل هستیم تا بر اساس سهمیه مواد مورد نیاز را در اختیار شرکت‌های تولیدکننده قرار دهند.

مدیر مرکز رشد و فناوری دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: رایزنی‌های لازم با خارج استان نیز انجام شده است تا کمبود الکل را از شرکت‌های خارج از استان تامین  کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورت وجود الکل تا آخرین لحظه نیاز مردم به مواد ضدعفونی کننده، این مواد تولید می‌شود و در اختیار معاونت غذا ودارو قرار می‌گیرد تا به شرکت‌های مجاز توزیع کننده مواد ضدعفونی کننده برسد و در واقع مرکز رشد هیچ نقشی در توزیع محلول‌های ضدعفونی کننده ندارد و این کار صرفا از طریق معاونت غذا و دارو انجام می‌شود.

مطالب مرتبط