اندروید ۱۲ با امکانات جدید برای گوشی‌های پرچمدار جهان معرفی می‌شود

به‌زودی اندروید ۱۲ با امکانات جدید برای گوشی‌های پرچمدار جهان معرفی می‌شود، به گزارش پایگاه خبری تحقیق و توسعه، نسخهٔ اولیهٔ اندروید ۱۲ برای توسعه‌دهندگان منتشر شده و با انتشار این نسخه برخی مشخصات این سیستم عامل پدیدار شده است. این سیستم عامل قرار است در بخش‌های دیداری قوی‌تر عمل کند و همچنین نسبت به نسخهٔ فعلیِ اندروید امن‌تر شود.

نوتیفیکیشن‌های اندروید ۱۲ از نظر اندازه، شکل و رنگ نسبت به نسخهٔ ۱۱ تغییر کرده‌اند. در منوی تنظیمات هم گوگل تغییراتی داده، ضمن این‌که نوار جست‌وجو هم دیگر به صورت کامل تا سمت راست صفحه کشیده نشده است.

در بخش تنظیمات، بخشی به نام Safety & Emergency اضافه شده است. بخش دیگری نیز با نام Emergency SOS وجود دارد که می‌تواند شرایط اضطراری را شناسایی کند. برای مثال حالت تصادف اتومبیل را تشخیص می‌دهد. این قابلیت در صورت احساس خطر می‌تواند به شماره‌های اضطراری که در آن تعبیه شده تماس بگیرد.

برای نوتیفیکیشن‌های مدیا پلیر هم قابلیت‌های جدیدی جهت سریع‌تر در دسترس بودن تعبیه شده است.

در این اندروید قابلیتی سریع نیز برای اشتراک‌گذاری جزئیات دسترسی به اینترنت برای افراد دیگر در نظر گرفته شده است. همچنین در اندروید ۱۲ شاهد حضور اسکرین‌شات‌های اسکرول‌شونده هستیم.

در این اندروید، گوگل افکت‌های جدید صوتی و لمسی را هم برای حالت‌ها و بازی‌های گوناگون قرار داده است. این اتفاق شبیه کاری است که سونی در پلی‌استیشن جدید انجام داده است.

اندروید ۱۲ قابلیت پشتیبانی از فایل‌های تصویری AVIF هم دارد و در بخش صدا نیز می‌تواند از حداکثر ۲۴ کانال پشتیبانی کند.

این اندروید فعلاً برای توسعه‌دهندگان منتشر شده و چندین ماه لازم است تا ایراد‌های آن مشخص و برطرف شود. احتمالاً در ابتدای پاییز سال ۲۰۲۱ اندروید ۱۲ وارد بازار خواهد شد.

مطالب مرتبط