اولین گوشی 5G جهان به بازار عرضه خواهد شد

در نیمه نخست سال 2019 میلادی

شرکت “اسپرینت”(Sprint) قصد دارد در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، اینترنت نسل پنجم را با استفاده از گوشی‌ هوشمند ساخت “ال‌جی” به بازار عرضه کند.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از دیلی‌میل، شرکت “اسپرینت”( Sprint) که ازغول‌های مخابراتی جهان است، به تازگی اعلام کرده است که در حال همکاری با شرکت “ال‌جی”(LG) است تا یک گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی اینترنت “5G” را تا نیمه‌ نخست ۲۰۱۹ میلادی، به بازار عرضه کند.

این گوشی در ابتدا در شهرهای “آتلانتا”، “شیکاگو”، “دالاس”، “هوستون”، “لس آنجلس”، “نیویورک” و “واشنگتن در دسترس مشتریان خواهد بود.

قیمت این گوشی در آینده مشخص خواهد شد.

“جان ساو” مدیر ارشد اداره فناوری اسپرینت گفت: شرکت ما با سرعتی بالا به جلو حرکت می‌کند تا اولین گوشی “5G” در جهان را تولید کند.

شرکت اسپرینت اعلام کرده است که فناوری “مایمو”(MIMO) این شرکت قادر به پشتیبانی اینترنت نسل پنج خواهد بود.

“مایمو”عبارت اختصاری چند ورودی و چند خروجی است.این فناوری انتشار امواج (آنتن) برای سیستم‌های مخابراتی “بی‌سیم” است، بدین صورت که در هر دو طرف فرستنده و گیرنده از چند آنتن استفاده می‌شود.

این فناوری سرعتی را پشتیبانی می‌کند که ۱۰ برابر سریع‌تر از سیستم‌ “فناوری تکامل بلند مدت”( LTE) است. “فناوری تکامل بلند مدت” استانداردی جهت انتقال داده‌های پرسرعت بی‌سیم برای تلفن همراه و ترمینال‌های داده است. این فناوری قادر است حتی با وجود ترافیک بالایی از کاربران، سرعت انتقال داده‌ها را افزایش دهد.

اسپرینت در حال تلاش است تا با شرکت ” تی-موبایل”( T-Mobile) ادغام شود تا بتواند با سرعت بیشتری نسل بعدی اینترنت را بسازد.

این گوشی جدید که ساخت شرکت “ال‌جی” خواهد بود، قادر به پشتیبانی اینترنت “5G” شرکت “اسپرینت” خواهد بود. با استفاده از این سرعت جدید، دانلود فایل‌ها با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت. گفتنی است، شرکت “اسپرینت” چهارمین شرکت بزرگ ارائه‌دهنده خدمات موبایل از نظر تعداد مشتری است.

مطالب مرتبط