اپل می‌خواهد هدفون بی‌سیم خود موسوم به ایرپاد را جا بیاندازد

به گزارش پایگاه خبری تحقیق و توسعه، با توجه به کُدی که در سیستم عامل تازه آیفون (iOS) دیده شده است، آیفون ۱۲ جدید اپل احتمالا بدون هدفون عرضه می‌شود.

پیش‌تر شایعه شده بود که شارژر از جعبه آیفون برداشته می‌شود، همان کاری که با ساعت اپل انجام شد، و حالا ظاهرا از هدفون هم خبری نخواهد بود.

در کد نسخه ۱۴ سیستم عامل آیفون که اخیرا بیرون آمد، به «هدفون عرضه شده» در آیفون اشاره شده که اپل سال‌هاست با همین عنوان در سیستم عامل خود به آن اشاره می‌کند.

ولی پایگاه اینترنتی «شایعات مک» متوجه شد که در نسخه ۱۴.۲ جدید، کلمه «عرضه شده» برداشته شده که نشان می‌دهد این شرکت بزرگ تولیدکننده تلفن هوشمند، قصد ندارد برای گوشی‌های آینده خود هدفون در نظر بگیرد.

مدتی است که شایع است آیفون ۱۲، که انتظار می‌رود در ماه اکتبر عرضه شود، بدون وسایل جانبی استاندارد به بازار خواهد آمد.

مینگ چی کو در ماه ژوئن پیش‌بینی کرد که اپل هدفون سیم‌دار را متوقف خواهد کرد تا هدفون بی‌سیم خود، موسوم به ایرپاد، را جا بیاندازد.

این تحلیل‌گر همچنین پیش‌بینی کرد که برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، شارژر آیفون هم از قلم خواهد افتاد. گفته می‌شود که هزینه ساخت آیفون جدید به خاطر امکانات ۵ جی بالا خواهد رفت.

اپل ممکن است با جمع کردن شارژرهای ۵ و ۱۸ واتی موجود، شارژر ۲۰ واتی را در قالب ابزار جانبی آیفون به بازار عرضه کند. با این که آیفون ممکن است بدون شارژر عرضه شود، ولی کابل شارژ آن احتمالا تغییراتی خواهد داشت. طبق شایعات، آیفون ۱۲ ممکن است با نوع جدیدی از کابل بافته شده «لایتنیگ»عرضه شود.

کابل‌های بافته شده معمولا محکم‌تر از مدل استاندارد هستند و احتمالا مشکلی را حل می‌کند که دارندگان آیفون غالبا از آن شکایت دارند: کابل لایتنیگ دوام زیادی ندارد.

پیش‌تر، اپل از سری جدید ساعت‌های خود و نیز آیپد جدید پرده برداشت و یک سرویس اشتراکی تازه به نام «اپل وان» را برای تمام محصولات اپل، از جمله موزیک، تلویزیون (Apple TV) و ابرواره (iCloud) معرفی کرد.

مطالب مرتبط