اژدهای ژاپنی در حین پرواز تغییر شکل می دهد

محققان دانشگاه توکیو از تولید پهپادی موسوم بهاژدهای ژاپنی خبر داده اند که از چندین پهپاد کوچک تولید شده و در حین پرواز می تواند به طور مرتب شکل ظاهری خود را تغییر دهد.این پهپاد نه تنها می تواند به اشکال مختلف درآید و قوس های مختلفی در بدنش ایجاد کند، بلکه می تواند به طور خودکار در مورد شکل ظاهری بعدی خود تصمیم بگیرد. این ویژگی پهپاد یادشده باعث می شود این پرنده بتواند در صورت مواجهه با موانع مختلف در مورد شکل جدید خود تصمیم بگیرد تا بتواند به راحتی از هر مانعی عبور کند.

JSK Lab, University of Tokyo, Robotics, Robot, Flying, Drones, Shapeshifting drone, Drone, Dragon Drone,DRAGON,

به گزارش آردی نیوز به نقل از ورج، تولید پهپاد با قابلیت تغییر شکل ظاهری در حین پرواز پدیده جدیدی نیست، اما تا به حال سابقه نداشته که یک پهپاد با این حد از انعطاف در زمینه تغییر شکل و هوشمندی بالا تولید شود. در طراحی این پهپاد از شکل ظاهری اژدهاهای اسطوره ای کشور ژاپن الهام گرفته شده است.

باتری هر یک از پهپادهای کوچک این مجموعه برای سه دقیقه پرواز شارژ می شوند و مجهز به دو موتور مجزا هستند. البته قرار است در آینده بر ظرفیت باتری های این پهپادها افزوده شود. در حال حاضر تنها می توان سه پهپاد کوچک را برای تشکیل این اژدهای پرنده به یکدیگر چسباند. اما قرار است این رقم به زودی به ۱۲ پهپاد کوچک افزایش یابد./ خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط