ایجاد اشتغال برای ۵ هزار نفر در شرکت های خصوصی و دانش بنیان

محمدحسین قمری، دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی شرکت‌های دانش‌بنیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این آزمون محلی برای هم اندیشی شرکت هاست گفت: طی مطالعه ای در سال  1395، تعداد 16 نوع خدمات برای نیازهای تأمین نیروی انسانی را بررسی کردیم.

وی افزود: شرکت ها نیازهایشان را در ارتباط با منابع انسانی را مطرح می‌کند یا کارجو رزومه خود را اعلام می کند و  این دو به هم متصل می‌شوند.

قمری ادامه داد: آگهی‌های کار بسیاری در روزنامه‌ها دیده می شود،  ولی کارجو و شرکت‌ها با هم به خوبی متصل نشده‌اند که شرکت ما با این آزمون کارجوو کارفرما را به یکدیگر متصل می کند.

وی ادامه داد: در استان‌های مختلف نیازسنجی کردیم و موقعیت‌های کاری را شناسایی شد تا کارجو را به شرکت‌ها معرفی کنیم.

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: طی فراخوانی برای برگزاری آزمون تعداد 60 هزار نفر ثبت نام کردند که 57 هزار تومان هزینه ثبت‌نام برای پنج شغل از یک دسته شغلی بود.

وی افزود: برآورد ما با توجه به فناوران در سه سال گذشته این بود که تا 5 هزار نفر موقعیت شغلی را می‌توانیم پشتیبانی کنیم و برای مصاحبه حضوری دعوت کردیم که این تعداد بیش از  5 هزار نفر موقعیت شغلی شد.

قمری گفت: استاندارد آزمون در صلاحیت‌سنجی براساس استانداردهای جهانی رعایت می‌شود. پرسش هایی که در این آزمون مطرح شده نیز براساس استاندارد شخصیت‌شناسی است.

وی درباره ی مشکلات آزمون نیز گفت: نمی‌گوییم که مشکل نداشتیم و سعی در رفع ایرادها داریم، ولی ارزیابی‌ها بر استاندارد انجام شده است. انتقاد اصلی در بحث مهارت‌سنجی‌ها و شاخص‌های اصلی است

وی بیان کرد: بسیاری از افرادی شرکت کننده شاغل هستند و برای حقوق بیشتر در این متقاضی آزمون شده اند  که این تعداد 30 درصد افراد شرکت‌کننده هستند، ما می‌توانیم آزمون را حرفه‌ای‌تر برگزار کنیم و به افراد شاغل  توجه بیشتری کنیم./ شبستان

مطالب مرتبط