ایده بانمک ژرمن‌ها برای حمل و نقل سبز

در چند سال گذشته استارتاپ‎‌های زیادی با هدف تولید خودروهای الکتریکی پایه‌گذاری شده‌اند. استارتاپ آلمانی الکتریک برندز (Electric Brands) یکی از آنها است که قصد دارد از سال آینده با یک اتومبیل چند منظوره به نام eBussy وارد بازار خودروهای برقی شود.

در نگاه نخست به eBussy، ون معروف فولکس واگن یعنی تایپ 2 در ذهن تداعی می‌شود، چرا که شکل چراغ‌ها و فرم کلی اتاق یادآور این مدل نمادین و پرطرفدار است. اما فارغ از ظاهر خاص، جالب‌ترین ویژگی این خودرو را باید ساختار ماژولی آن دانست. به لطف این ویژگی، eBussy به یک مینی‌ون مسافربری، پیکاپ مخصوص حمل بار یا کامیونت کمپرسی تبدیل می‌شود. به طور کلی برای بدنه و کاربردهای eBussy ده حالت مختلف تعریف شده است.

ون چند منظوره eBussy

الکتریک برندز داخل کابین eBussy را نیز به صورت ماژولی طراحی کرده و امکان استفاده از چینش‌های گوناگون برای صندلی‌های آن میسر است. فرمان این خودروی چند منظوره برقی بوده و ارتباط مکانیکی مستقیمی با چرخ‌ها وجود ندارد. از این رو خریداران eBussy می‌توانند بسته به کشور خود، براحتی فرمان را به سمت چپ یا راست داشبورد جابجا کنند.

تمامی نسخه‌های مختلف eBussy در حالت استاندارد توسط باتری 10 کیلووات ساعتی تغذیه خواهند شد. اگرچه ظرفیت این باتری اصلا زیاد نیست، اما به گفته ژرمن‌ها با یک بار شارژ تا 200 کیلومتر مسافت دوام می‌آورد.

برای افرادی که به دنبال ظرفیت بیشتر باتری و برد حرکتی بهتر هستند، امکان سفارش باتری 30 کیلووات ساعتی فراهم شده است. با اتکا به این باتری مسافت قابل پیمایش خودرو به 600 کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

اتومبیل برقی eBussy از طریق موتورهایی که در هاب چرخ‌ها تعبیه شده‌اند، به حرکت در میاید. این موتورها در مجموع فقط 20 اسب بخار قدرت دارند! اما این فقط یک طرف ماجرا است، چرا که میزان گشتاور تولیدی آنها به رقم خیره‌کننده 1000 نیوتن متر می‌رسد.

آورده جدید ژرمن‌ها بیشتر برای استفاده‌های شهری توسعه یافته و وزن آن بسته به نوع بدنه بین 450 الی 600 کیلوگرم متغیر است. تمامی نسخه‌های مختلف این خودرو به پنل خورشیدی در سقف و همچنین سیستم بازیابی انرژی ترمز مجهز خواهند بود. استارتاپ الکتریک برندز در نظر دارد برای راحتی مشتریان خود، ایستگاه‌های شارژ اختصاصی نیز راه‌اندازی کند.

منبع : دیجایتو

و اما قیمت؛ ارزان‌ترین نسخه از eBussy با پرداخت 15,800 یورو (18,273 دلار) قابل خرید خواهد بود. در صورت انتخاب نسخه آفرود کمپر (Offroad Camper) که گران‌ترین مدل موجود محسوب می‌شود، رقم پرداختی به 28,800 یورو (33,309 دلار) افزایش خواهد یافت

مطالب مرتبط