ایرپادهای اپل در iOS 12 / کمک به افراد سمعکی

ایرپادهای اپل در iOS 12 به کمک افراد سمعکی می‌آیند

یکی از ملاحظه‌کارانه‌ترین خصوصیاتی که در سیستم عامل iOS دیده می‌شود، Live Listen نام دارد. این قابلیت برای افرادی که مشکل شنوایی دارند و از سمعک استفاده می‌کنند، امکانی فراهم می‌کند که صدای دریافتی از میکروفون آیفون را با قدرتی بیشتر روی سمعک خود استریم کنند.

به لطف قابلیتی جدید در iOS 12، ایرپادهای اپل در این نسخه سیستم عامل به افراد سمعکی و دارای مشکلات شنوایی کمک خواهند کرد.

به گزارش آردی نیوز به نقل از دیجایتو، یکی از ملاحظه‌کارانه‌ترین خصوصیاتی که در سیستم عامل iOS دیده می‌شود، Live Listen نام دارد. این قابلیت برای افرادی که مشکل شنوایی دارند و از سمعک استفاده می‌کنند، امکانی فراهم می‌کند که صدای دریافتی از میکروفون آیفون را با قدرتی بیشتر روی سمعک خود استریم کنند.

بعضی سمعک‌های مدرن با دیوایس‌های آیفون سازگاری دارند و رویشان کلمه Made for iPhone حک شده، و Live Listen تنها از این سمعک‌ها پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما خبر خوب این که با انتشار iOS 12 در ماه سپتامبر خصوصیت Live Listen از ایرپادهای اپل نیز پشتیبانی خواهد کرد.

iOS 12

این بدان معناست که کاربران دارای مشکلات شنوایی می‌توانند صدای میکروفون را مستقیما در ایرپادهای بی‌سیم خود استریم کنند. وبسایت تک کرانچ ساعاتی پیش و با انتشار یک گزارش از این موضوع خبر داده است.

مطمئنا پشتیبانی ایرپاد از Live Listen برای افرادی که بخشی از شنوایی خود را از دست داده یا صرفا گوش سنگینی دارند می‌تواند بسیار خوب و کارآمد ظاهر شود. هر چند که هدفون بی‌سیم اپل به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزین یک سمعک الکترونیکی پیشرفته باشد.

به گزارش تک کرانچ، بیشترین کاربرد Live Listen را می‌توانید هنگام حضور در یک رستوران شلوغ یا موقع ضبط صدای استاد دانشگاه شاهد باشید؛ جاهایی که شاید افراد با شنوایی عادی هم نیاز به تقویت صدا داشته‌ باشند. بنابراین Live Listen نه به عنوان جایگزینی کامل برای یک سمعک، بلکه صرفا به عنوان یک تقویت کننده صدا می‌تواند برای بعضی موقعیت‌ها کاربردی ظاهر شود.

مطالب مرتبط