ایمپلنت نخستین پمپ قلب بی‌سیم جهان با موفقیت انجام شد

پمپ‌های قلب، دستگاه‌های الکترومکانیکی هستند که نصب آنها در بدن محدودیت‌های فراوانی دارد. یکی از این محدودیت‌ها این است که پمپ‌های مذکور برای افزایش میزان تولید خون، نیاز به کمی انرژی دارند بنابراین وجود یک سیم برق همیشه برای استفاده از آنها ضروری است.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از مدگجت، پمپ‌های قلب معمول علاوه بر مزایایی که دارند این موضوع که کابل شارژ آنها می‌بایست به صورت دائم قرار گیرد، مشکل است و این یکی از بزرگترین دلایلی است که پمپ‌های قلب معمولاً برای طولانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

شرکت “Leviticus Cardio” و شرکت “Jarvik Heart” که به ساخت قلب مصنوعی شهرت دارند، اخیراً اعلام کرده‌اند که یک مرد در قزاقستان نخستین فرد در جهان است که ایمپلنت “دستگاه جانبی قلب”(VAD) بی‌سیم را با موفقیت دریافت کرده است.

این فرد موفق به دریافت “دستگاه جانبی قلب جارویک ۲۰۰۰”(Jarvik ۲۰۰۰ VAD) شد که نیروی این دستگاه توسط سیستم “انتقال انرژی کوپلینر“(CET) تأمین می‌شود. طراحی این دستگاه توسط شرکت” Leviticus Cardio ” انجام شده است.

دستگاه مذکور دارای یک حلقه مارپیچی است که در اطراف ریه‌ها قرار می‌گیرد و به دیواره قفسه سینه متصل می‌شود، هم چنین این دستگاه یک باتری داخلی و یک کنترل کننده و دستگاه سینه بند مانند دارد که انرژی را به حلقه مارپیچی منتقل می‌کند. این دستگاه بعلاوه یک باتری خارجی و کنترل کننده و یک ساعت هوشمند برای نظارت بر وضعیت سیستم دارد.

همچنین یک رایانه لوحی نیز وجود دارد که برای برنامه‌ریزی سیستم در طول فرآیند نصب، استفاده می‌شود.

این سیستم برای کار با تمام دستگاه‌های موجود VAD موجود طراحی شده است. سیستم یاد شده را می‌توان حتی در حالی که بیمار در حال راه رفتن و حرکت است نیز استفاده کرد.

به دلیل اینکه یک باتری درون این دستگاه تعبیه شده است بنابراین بیماران برای مدت ۶ ساعت الی بیشتر نیازی به باتری خارجی ندارند. /ایسنا

مطالب مرتبط