این پوست الکترونیکی احساس دارد!

اندامهای پروتز کنونی اغلب  قادر به انتقال احساسات پیچیده مانند  درد به کاربر نیستند، اما پیشرفت های  اخیر توسط دانشمندان در دانشکده پزشکی جان هاپکینز، نشان می دهد می توان به آینده پروتزها امیدوار بود. گروهی از پژوهشگران نوعی “پوست الکترونیکی” تولید کرده اند، که به کاربران اجازه می دهد درد را حس کنند.

به گزارش آردی نیوز به نقل از انتخاب، این گروه از پژوهشگران، لایه ای از پوست را طراحی کرده اند که کمک می کند کاربران به راحتی به  قوی ترین احساسات خود دسترسی داشته باشند.لئون اسبورن، یکی از نویسندگان این مطالعه جدید و یک دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه جان هاپکینز در این خصوص می گوید: در دانشکده پزشکی جان هاپکینز،به دنبال این هستیم که راهی برای درمان همه افراد پیدا کنیم.

فشارهای اعمال شده از طریق این الکترودها به دردهای الکترونیکی تبدیل می شود و سپس به وسیله یک محرک الکتریکی عصبی که در بازوی بالای پروتز قرار می گیرد به مغز کاربر منتقل می شود، به این ترتیب سیستم می تواند احساسات واقعی را تقلید کند.

افرادی که از اندامهای مصنوعی استفاده می کنند می توانند از این علائم درد استفاده کنند تا از آسیب رساندن پروتز خود جلوگیری کنند، همانطور که از هشدار درد برای جلوگیری از آسیب رساندن به هر بخش دیگر بدن استفاده می کنند.

حتی اشیاء شفاف و گرما می توانند توسط نوک انگشتان حس شوند. البته متاسفانه قیمت این پروتز هنوز بسیار گرانقیمت است و با 70 هزار دلار به فروش می رسد.

مطالب مرتبط