بزرگترین توربین موجی جهان با تیغه هایی عظیم ، راه اندازی شد

به گزارش انگجت، شرکت «اوربیتال مارین پاور» هفته گذشته به طور موفقیت آمیز جدیدترین توربین موجی خود را راه اندازی کرد. این توربین ۲مگاواتی O۲ نام دارد و پس از اتصال به «مرکز انرژی دریایی اروپا» در جزایر اورکنی می‌تواند انرژی سالانه مورد نیاز ۲ هزار خانوار انگلیسی را فراهم کند. به این ترتیب O۲ به یکی از قدرتمندترین توربین‌های موجی جهان تبدیل می‌شود.

فرایند ساخت این پروژه در سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شد. توربین O۲ براساس نسل قدیمی توربین موجی SR۲۰۰۰ ساخته شده است. مدل جدید شامل یک ابر ساختار ۲۲۳۹ فوتی است که به دو توربین متصل می‌شود. طول پروانه‌های این توربین‌ها نیز ۳۲ فوت است. همچنین تیغه‌های آنها می‌توانند ۳۶۰ درجه بچرخند. این ویژگی به سازه O۲ کمک می‌کند هنگام تغییر جهت، بدون انجام هیچ حرکتی از امواج برق تولید کند. شرکت سازنده ادعا می‌کند می‌توان در آینده تیغه‌های بزرگ‌تری برای O۲ نصب کرد.

طی سال‌های اخیر فعالیت‌های مختلفی درباره مهار انرژی اقیانوسی در انگلیس انجام داده است. در سال ۲۰۱۵ میلادی شرکتی اعلام کرد بزرگترین نیروگاه تالاب جزر و مدی جهان را در سواحل این کشور بسازد. البته دولت این پروژه را رد کرد اما از آن زمان تاکنون شرکت‌های مختلف پروژه‌هایی انجام داده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط