تصاویر گوشی مفهومی iPhone 13 M1  با طراحی کاملاً عجیب و غریب

در این هفته، تصاویر رندری از گوشی مفهومی iPhone 13 M1 منتشر شد که با طراحی کاملاً عجیب و غریبی همراه بود. این طراحی که ظاهری غیر معمول به گوشی داده، به ویژه قسمت بالایی گوشی را هدف قرار داده که براساس تصاویر این قسمت در سمتی که ماژول دوربین‌ها قرار داده، کمی بالاتر از نیمه سمت دیگر است. به عبارت دیگر، قسمت بالای گوشی آیفون ۱۳ ام ۱، به دو نیمه تقسیم شده که قسمت سمت دوربین‌ها ارتفاع بیشتری دارد.

به گزارش وبسایت slashgear، آنتونیو د روزا، از طریق نشریه آنلاین Yanko Design، با ادغام عنصر اصلی موجود در دستگاه‌های iPhone در طی چند سال گذشته، این طرح را تولید و منتشر کرده است. براساس این طرح، ما می‌دانیم که در قسمت پشتی این دستگاه، قابی مربعی شکل جای گرفته که در داخل آن چند دوربین جای گرفته است. لبه‌های کناری گوشی نیز بسیار صاف است و در قسمت پشتی نیز می‌توان آرم اپل را مشاهده کرد.

Why is this weird iPhone 13 M1 concept so compelling? - SlashGear

موضوعی که این دستگاه را از بقیه دستگاه‌های تولیدی آیفون که تاکنون ساخته شده اند جدا می‌کند، در درجه اول بخش ناچ آن است. در این دستگاه به جای استفاده از فضایی که معمولاً برای نمایشگر آیفون محفوظ مانده است، زائده جدید بالا می‌تواند به عنوان محل جدید ناچ درنظر گرفته شود. در واقع، این نمایشگر تلاش دارد رویایی را خلق کند که یک تکه شیشه بتواند هر کاری را انجام دهد. به عبارت دیگر، iPhone 13 M1 این رویا را مورد هدف قرار داده و این ایده را محقق می‌کند که اگرچه ما هنوز به مجموعه‌ای از دوربین‌ها و یا سنسور‌ها احتیاج داریم، نباید آن‌ها را زیر نمایشگر قرار دهیم یا اجازه دهیم با یک جز مکانیکی ظاهر شوند یا آن‌ها را به سمت پایین نمایشگر ببریم.

Unusual Apple iPhone 13 M1 render finally ditches the notch… for a bump. | Yanko Design

اگرچه این ایده یک راه حل بسیار مطلوب در زمینه طراحی صنعتی به شمار می‌رود، اما به نظر نمی‌رسد که اپل واقعاً قصد داشته باشد به این زودی این گوشی را بسازد. حتی اگر اپل قصد دارد تا از یک ناچ جداگانه استفاده کند، می‌تواند از نمونه ناچ آیفون ۱۲ بهره بگیرد. به گزارش فرارو، با این حال، وجود آرایه دوربین در پشت با آرایه دوربین در قسمت جلویی، ممکن است همان عنصری باشد که باعث ایجاد طراوت در این طرح شود. این تقریباً همان چیزی است که در جدیدترین مدل گوشی‌های هوشمند سامسونگ مشاهده کردیم؛ استفاده از آرایه دوربین رو به عقب که تا حدودی بر طراحی مدرن قسمت جلو تأثیر می‌گذارد که باعث می‌شود محصول جالب توجهی در دسترس کاربران قرار گیرد.

منبع: فرارو

مطالب مرتبط